دانلود با لینک مستقیم فایل مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری
کلمات کلیدی:مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری,مبانی نظری یادگیری سازمانی,مبانی نظری سازمان یادگیرنده،,مبانی نظری یادگیری,مبانی نظری, یادگیری سازمانی, سازمان یادگیرنده, یادگیری


توضیحات: 35صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه رشته های مختلف، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- یادگیری سازمانی[1]

امروز دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیده ای كه دهه های قبل بوجود آمده بودند،كارساز نیستند وحكم دایناسورهایی را دارند كه توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محكوم به فنا شدند. سازمان­های بزرگ با ساختارهای سنتی توان وانعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامونی بویژه با توجه به مسائل جهانی شدن[2] را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز كنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را بدست آورند.یكی از مهمترین این ابزارها،ایجاد سازمان یادگیرنده و نهادینه كردن یادگیری است(خلیلی عراقی،1382).

.......................

- تعاریف یاد گیری و سازمان یادگیرنده ‌

یادگیری از سه بعد مورد توجه قرار می‌گیردکه عبارتند از:
سطوح یادگیری؛ انواع یادگیری؛ مهارتهای یادگیری که بصور ت مشروح به بررسی آنها می پردازیم:

................

- ساختارهای سازمان های یادگیرنده

در خصوص پاسخ به اینکه سازمانهای یاگیرنده چگونه ساختاری را می طلبند باید گفت که سازمان یادگیرنده را با ساختارهای معمولی و بعضاً سلسله مراتبی متمرکز که اکثر سازمانهای ایرانی نیز بدین نحو اداره می شوند نمی­توان ایجاد و تداوم بخشید و این به خاطر آن است که اساس سازمان یادگیرنده یادگیری سازمانی است. و ساختارهای سلسله مراتبی و متمرکز مانع جدی برای یادگیری است(Senge 1992). بنابراین نیاز است ساختارهای سازمان های ایرانی به طور بنیادی مورد بررسی مجدد قرار گیرند تا یادگیری سازمانی را تسهیل کند. به طور کلی ساختارهای سازمانی سازمانهای یادگیرنده بایستی دارای ویژگی­های انعطاف پذیری، چابکی، بدون سطح، تیمی و یکپارچه باشند. و موفقیت افق چشم انداز بیست ساله ایران نیز جزء با تغییر ساختارها به شیوه ی بنیادین سازمانهای متمرکز امکانپذیر نیست .

.....................

- عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده

این عوامل عبارتنداز:

ساختار: سازمانهای یادگیرنده بجای ساختار مکانیستی و متمرکز، ساختار زنده و غیر متمرکز و منعطف را برمی گزینند. به نظر می رسد طرفداران سازمان یادگیرنده بر ویژگی­هایی چون سازمان تخت، اختیارات محلی، اعتماد و همکاری در بین واحد ها تاکید دارند. در هر حال اصلی ترین مانع بر ایجاد سازمان های یادگیرنده بعد ساسله مراتبی متمرکز می باشد.

.......................

- موانع یادگیری سازمانی

موانع یادگیری را در شش مورد می توان به شرح زیر جمع بندی كرد:

اولین مانع: اتخاذ سبك مدیریت از بالا به پائین .

................

- اندازه‌گیری‌ یادگیری‌

مدیران‌ همیشه‌ این‌ درس‌ را به‌ خاطر دارند كه‌: «اگر نتوانید اندازه‌ بگیرید، نمی‌توانید مدیریت‌ كنید». به‌طور مرسوم‌ برای‌ اندازه‌گیری‌ یادگیری‌ در سازمان ‌از دو مفهوم‌ «منحنی‌های‌ یادگیری» و «توابع‌ بهبود تولید» یاد می‌شود، دومفهومی‌ كه‌ تاریخ‌ ابداعشان‌ به‌ دهه‌ 1920 میلادی‌ بر می‌گردد. در این‌ دوران ‌تولید كنندگان‌ متوجه‌ شدند كه‌ با افزایش‌ حجم‌ كلی‌

.......................

- لزوم بوجود آمدن نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌

پیتر سنگه معتقد است كه در عصر حاضر سازمان­هایی موفق هستند كه همه كاركنان برای بالا بردن سطح توانایی خود بكوشند و وظیفه مدیر این است كه شرایطی را ایجاد كند كه همه كاركنان به سوی بالا بردن توانایی خود حركت كنند. به‌ عقیده‌ سنگه‌(1990)، نظریه‌پرداز اصلی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌، انسانها برای‌ یادگیری‌ طراحی‌ شده‌اند. هیچكس‌ اعمال‌

...................

-نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌

نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ اساساً با تكمیل‌ نظریه‌های‌ مربوط به‌ یادگیری‌ و یادگیری‌ سازمانی‌ شكل‌ گرفته‌ است‌ و از اینرو محققین‌ متعددی‌ درشكل‌گیری‌ این‌ نظریه‌ نقش‌ داشته‌اند. اما به‌ اقرار كلیه‌ صاحبنظران،‌ نظریه‌پرداز اصلی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ پیتر ام‌ .سنگه‌ از دانشگاه‌ MIT می‌باشد. سنگه‌ ابتدا درسال‌ 1990 مقاله‌ای‌ تحت‌ عنوان‌: «كار جدید رهبر: ساختن‌ سازمان‌های‌یادگیرنده‌»‌ منتشر كرد و سپس‌ در همان‌ سال‌ كتاب‌ «اسلوب‌ پنجم‌: هنر ومهارت‌ سازمان‌ یادگیرنده‌»‌ را

...............

- نقش رهبران و مدیران سازمان در یادگیری از طریق مدیریت دانش

مدیریت دانش معروفیت خود را از طریق بکارگیری دانش و اطلاعات بمنظور ایجاد هماهنگی تغییرات پویا در سازمان و رشد و توسعه نظامهایی جهت تسریع انطباق پذیری سیستم با تغییرات محیط پیرامون کسب نموده است. امروزه انواع موسسات در محیطهای تازه ای فعالیت می نمایند. بنابراین باید قادر به خلق وبکارگیری دانش جدید وبازآفرینی دانش گذشته بمنظور دستیابی به اهداف خویش باشند. درحالیکه مدیریت دانش تاکیدزیادی برفن آوری اطلاعات می نماید ودربسیاری ازمواردبه عنوان مدیریت مبتنی بر فن آوری تعریف می گردد، اما در حقیقت مفهومی فراتر ازآن دارد (نیستی و رنگبازی، 1388).

.............

منابع

- خلیلی عراقی، مریم(1382). "سازمان­های یادگیرنده ضرورتی برای تحول و توسعه"، مجله تدبیر، شماره137، صفحات92-93.

- رحمان سرشت، حسین (1386). تئوریهای سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی (دوران تجددگرایی، مدرنیزم ). جلد اول. تهران ،دوران.

[1] - Organizational Learning

[2]- Globalization

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت جنبش فکری لویی کان و مکتب پست مدرنیسم:دانلود پاورپوینت لویی کان,دانلود پاورپوینت پست مدرن,دانلود پاورپوینت آثار لویی کان,دانلود پاورپوینت معماران پست مدرن,دانلود پاورپوینت جنبش فکری لویی کان,پست مدرنیسم و مبانی فکری و نظری آن,دانلود پاورپوینت مبانی نظری مکتب پست مدرن,دانلود پاورپوینت مکتب پست مدرن,دانلود پاورپوینت آثار لویی کان

پاورپوینت مشخصات فنی سد قوسی کارون:مشخصات فنی سد قوسی کارون ,پاورپوینت مشخصات فنی سد قوسی کارون ,دانلود پاورپوینت مشخصات فنی سد قوسی کارون ,سد قوسی کارون,پاورپوینت سد قوسی کارون,دانلود پاورپوینت سد قوسی کارون,طراحی پل های قوسی سد کارون ,پاورپوینت طراحی پل های قوسی سد کارون,دانلود پاورپوینت طراحی پل های قوسی سد کارون,ساخت پل های قوسی سد کارون ,پاورپوینت ساخت پل های قوسی سد

کتاب روش تحقیق بدون معلم:کتاب روش تحقیق بدون معلم

پاورپوینت مدل سازی اطلاعات ساختمان:مدل سازی اطلاعات ساختمان,پاورپوینت مدل سازی اطلاعات ساختمان,دانلود پاورپوینت مدل سازی اطلاعات ساختمان,طراحی در BIM,پاورپوینت طراحی در BIM,دانلود پاورپوینت طراحی در BIM, BIM در ایران, پاورپوینت BIM در ایران,دانلود پاورپوینت BIM در ایران,مهندسی عمران,ساختمان,سازه,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاورپوینت مهندسی عمران,پاورپوینت ساختمان,پاورپو

پاورپوینت معرفی شغل طراح داخلی:پاورپوینت در مورد شغل طراح داخلی,پاورپوینت در رابطه با شغل طراح داخلی,پاورپوینت با عنوان شغل طراح داخلی,پاورپوینت با موضوع شغل طراح داخلی,معرفی شغل طراح داخلی,وظایف طراح داخلی,مهارت و توانمندیهای مورد نیاز طراح داخلی,تحصیلات لازم برای ورود به شغل طراحی داخلی,آینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی طراحی داخلی,درآمد و حقوق طراحی داخلی

بررسی رابطه خلاقیت و عزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر دانشگاiه پیام نور واحد دزفول:پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی خلاقیت

پیشینه پژوهش اسانس رزماری بر کیفیت اسپرم خروس ها:پیشینه پژوهش اسانس رزماری بر کیفیت اسپرم خروس ها,پیشینه اسانس رزماری بر کیفیت اسپرم خروس ها, پژوهش اسانس رزماری بر کیفیت اسپرم خروس ها,پیشینه پژوهش, اسانس رزماری بر کیفیت اسپرم خروس ها

طراحی و ساخت شمارندة فرکانس تا یک گیگاهرتز:طراحی و ساخت ,شمارندة فرکانس ,یک گیگاهرتز,فرکانس,دستگاه اندازه گیری,اندازه گیری فرکانس,پروژه,تحقیق,مقاله,پژوهش,پایان نامه,دانلود پروژه,دانلود تحقیق,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود پایان نامه

مبانی و پیشینه نظری نقدشوندگی:نقدشوندگی,مبانی و پیشینه نظری نقدشوندگی,پیشینه نظری نقدشوندگی

بررسی تاثیر توانمندسازی منابع انسانی بر عملکرد سازمان:توانمندسازی, منابع انسانی , عملکرد سازمان ,توانمندسازی منابع انسانی,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,دانلود رساله,دانلود پایان نامه,دانلود رساله,پایان نامه,رساله