دانلود با لینک مستقیم فایل مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری

مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری
کلمات کلیدی:مبانی نظری یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده، یادگیری,مبانی نظری یادگیری سازمانی,مبانی نظری سازمان یادگیرنده،,مبانی نظری یادگیری,مبانی نظری, یادگیری سازمانی, سازمان یادگیرنده, یادگیری


توضیحات: 35صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه رشته های مختلف، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- یادگیری سازمانی[1]

امروز دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیده ای كه دهه های قبل بوجود آمده بودند،كارساز نیستند وحكم دایناسورهایی را دارند كه توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محكوم به فنا شدند. سازمان­های بزرگ با ساختارهای سنتی توان وانعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامونی بویژه با توجه به مسائل جهانی شدن[2] را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز كنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را بدست آورند.یكی از مهمترین این ابزارها،ایجاد سازمان یادگیرنده و نهادینه كردن یادگیری است(خلیلی عراقی،1382).

.......................

- تعاریف یاد گیری و سازمان یادگیرنده ‌

یادگیری از سه بعد مورد توجه قرار می‌گیردکه عبارتند از:
سطوح یادگیری؛ انواع یادگیری؛ مهارتهای یادگیری که بصور ت مشروح به بررسی آنها می پردازیم:

................

- ساختارهای سازمان های یادگیرنده

در خصوص پاسخ به اینکه سازمانهای یاگیرنده چگونه ساختاری را می طلبند باید گفت که سازمان یادگیرنده را با ساختارهای معمولی و بعضاً سلسله مراتبی متمرکز که اکثر سازمانهای ایرانی نیز بدین نحو اداره می شوند نمی­توان ایجاد و تداوم بخشید و این به خاطر آن است که اساس سازمان یادگیرنده یادگیری سازمانی است. و ساختارهای سلسله مراتبی و متمرکز مانع جدی برای یادگیری است(Senge 1992). بنابراین نیاز است ساختارهای سازمان های ایرانی به طور بنیادی مورد بررسی مجدد قرار گیرند تا یادگیری سازمانی را تسهیل کند. به طور کلی ساختارهای سازمانی سازمانهای یادگیرنده بایستی دارای ویژگی­های انعطاف پذیری، چابکی، بدون سطح، تیمی و یکپارچه باشند. و موفقیت افق چشم انداز بیست ساله ایران نیز جزء با تغییر ساختارها به شیوه ی بنیادین سازمانهای متمرکز امکانپذیر نیست .

.....................

- عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده

این عوامل عبارتنداز:

ساختار: سازمانهای یادگیرنده بجای ساختار مکانیستی و متمرکز، ساختار زنده و غیر متمرکز و منعطف را برمی گزینند. به نظر می رسد طرفداران سازمان یادگیرنده بر ویژگی­هایی چون سازمان تخت، اختیارات محلی، اعتماد و همکاری در بین واحد ها تاکید دارند. در هر حال اصلی ترین مانع بر ایجاد سازمان های یادگیرنده بعد ساسله مراتبی متمرکز می باشد.

.......................

- موانع یادگیری سازمانی

موانع یادگیری را در شش مورد می توان به شرح زیر جمع بندی كرد:

اولین مانع: اتخاذ سبك مدیریت از بالا به پائین .

................

- اندازه‌گیری‌ یادگیری‌

مدیران‌ همیشه‌ این‌ درس‌ را به‌ خاطر دارند كه‌: «اگر نتوانید اندازه‌ بگیرید، نمی‌توانید مدیریت‌ كنید». به‌طور مرسوم‌ برای‌ اندازه‌گیری‌ یادگیری‌ در سازمان ‌از دو مفهوم‌ «منحنی‌های‌ یادگیری» و «توابع‌ بهبود تولید» یاد می‌شود، دومفهومی‌ كه‌ تاریخ‌ ابداعشان‌ به‌ دهه‌ 1920 میلادی‌ بر می‌گردد. در این‌ دوران ‌تولید كنندگان‌ متوجه‌ شدند كه‌ با افزایش‌ حجم‌ كلی‌

.......................

- لزوم بوجود آمدن نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌

پیتر سنگه معتقد است كه در عصر حاضر سازمان­هایی موفق هستند كه همه كاركنان برای بالا بردن سطح توانایی خود بكوشند و وظیفه مدیر این است كه شرایطی را ایجاد كند كه همه كاركنان به سوی بالا بردن توانایی خود حركت كنند. به‌ عقیده‌ سنگه‌(1990)، نظریه‌پرداز اصلی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌، انسانها برای‌ یادگیری‌ طراحی‌ شده‌اند. هیچكس‌ اعمال‌

...................

-نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌

نظریه‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ اساساً با تكمیل‌ نظریه‌های‌ مربوط به‌ یادگیری‌ و یادگیری‌ سازمانی‌ شكل‌ گرفته‌ است‌ و از اینرو محققین‌ متعددی‌ درشكل‌گیری‌ این‌ نظریه‌ نقش‌ داشته‌اند. اما به‌ اقرار كلیه‌ صاحبنظران،‌ نظریه‌پرداز اصلی‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ پیتر ام‌ .سنگه‌ از دانشگاه‌ MIT می‌باشد. سنگه‌ ابتدا درسال‌ 1990 مقاله‌ای‌ تحت‌ عنوان‌: «كار جدید رهبر: ساختن‌ سازمان‌های‌یادگیرنده‌»‌ منتشر كرد و سپس‌ در همان‌ سال‌ كتاب‌ «اسلوب‌ پنجم‌: هنر ومهارت‌ سازمان‌ یادگیرنده‌»‌ را

...............

- نقش رهبران و مدیران سازمان در یادگیری از طریق مدیریت دانش

مدیریت دانش معروفیت خود را از طریق بکارگیری دانش و اطلاعات بمنظور ایجاد هماهنگی تغییرات پویا در سازمان و رشد و توسعه نظامهایی جهت تسریع انطباق پذیری سیستم با تغییرات محیط پیرامون کسب نموده است. امروزه انواع موسسات در محیطهای تازه ای فعالیت می نمایند. بنابراین باید قادر به خلق وبکارگیری دانش جدید وبازآفرینی دانش گذشته بمنظور دستیابی به اهداف خویش باشند. درحالیکه مدیریت دانش تاکیدزیادی برفن آوری اطلاعات می نماید ودربسیاری ازمواردبه عنوان مدیریت مبتنی بر فن آوری تعریف می گردد، اما در حقیقت مفهومی فراتر ازآن دارد (نیستی و رنگبازی، 1388).

.............

منابع

- خلیلی عراقی، مریم(1382). "سازمان­های یادگیرنده ضرورتی برای تحول و توسعه"، مجله تدبیر، شماره137، صفحات92-93.

- رحمان سرشت، حسین (1386). تئوریهای سازمان و مدیریت از تجددگرایی تا پساتجددگرایی (دوران تجددگرایی، مدرنیزم ). جلد اول. تهران ،دوران.

[1] - Organizational Learning

[2]- Globalization

ادامه مطلب و دریافت فایل

بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان:استفاده ازاینترنت,تحقیق,مقاله,پژوهش,پایان نامه,بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان,تحقیق بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان,مقاله بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان,پژوهش بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان,پایان نامه بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان,دان

پاورپوینت ساختمان و اجزای آن:ساختمان و اجزای آن,پاورپوینت ساختمان و اجزای آن,دانلود پاورپوینت ساختمان و اجزای آن,انواع ساختمان ,پاورپوینت انواع ساختمان ,دانلود پاورپوینت انواع ساختمان ,مراحل اجرا ساخت ساختمان,پاورپوینت مراحل اجرا ساخت ساختمان,دانلود پاورپوینت مراحل اجرا ساخت ساختمان,انواع نقشه های ساختمانی,پاورپوینت انواع نقشه های ساختمانی,دانلود پاورپوینت انواع نق

پاورپوینت خودباوری:پاورپوینت خودباوری,دانلود پاورپوینت خودباوری,دانلود خودباوری,خودباوری,روانشناسی انگیزش و هیجان,انگیزش و هیجان,پاورپوینت انگیزش و هیجان,پاورپوینت روانشناسی انگیزش و هیجان,دانلود پاورپوینت روانشناسی انگیزش و هیجان,دانلود,روانشناسی,دانلود پاورپوینت,دانلود روانشناسی,دانلود پاورپوینت روانشناسی,تحقیق خودباوری,دانلود تحقیق خودباوری,پر

پاورپوینت طراحی و اجرای اتصالات جوشی بر آسیب پذیری لرزه ای سازه های فولادی:پاورپوینت طراحی و اجرای اتصالات جوشی بر آسیب پذیری لرزه ای سازه های فولادی,,دانلود پاورپوینت طراحی و اجرای اتصالات جوشی بر آسیب پذیری لرزه ای سازه های فولادی,,دانلود مقاله طراحی و اجرای اتصالات جوشی بر آسیب پذیری لرزه ای سازه های فولادی,,,مقاله طراحی و اجرای اتصالات جوشی بر آسیب پذیری لرزه ای سازه های فولادی,,آشنایی طراحی و اجرای اتصالات

پاورپوینت تحقیق بادام مربوط به درس میوه های مناطق معتدله:میوه های مناطق معتدله ,پاورپوینت تحقیق بادام,پاورپوینت تحقیق بادام مربوط به درس میوه های مناطق معتدله

پاورپوینت بازي هاي پرورشي بومي و محلي:پاورپوینت بازي هاي پرورشي بومي و محلي ,پاورپوینت, بازي هاي پرورشي بومي و محلي

پاورپوینت علت ها و دلایل طلاق را به تفسیر بدانید!:علت ها و دلایل طلاق,پاورپوینت علت ها و دلایل طلاق,دانلود پاورپوینت علت ها و دلایل طلاق,دلایل طلاق,پاورپوینت دلایل طلاق,دانلود پاورپوینت دلایل طلاق,روان شناسی,پاورپوینت روان شناسی ,دانلود پاورپوینت روان شناسی,تحقیق روان شناسی,دانلود تحقیق روان شناسی,رشته روان شناسی ,پاورپوینت رشته روان شناسی ,دانلود پاورپوینت رشته روان شناسی ,پروژه رو

پاورپوینت بررسی قفل ودستگیره:قفل,دستگیره,پاورپوینت قفل,پاورپوینت دستگیره,پاورپوینت بررسی قفل ودستگیره,بررسی قفل ودستگیره,صنایع چوب وسازه های چوبی,پاورپوینت قفل ودستگیره,تحقیق درمورد قفل,دانلود مقاله دستگیره,قفل قفسه ودرهای کوچک,قفل های مغزی,دانلود پاورپوینت بررسی قفل ودستگیره

پاورپوینت تفاوت شکایت کیفری باشکایت حقوقی:پاورپوینت تفاوت شکایت کیفری باشکایت حقوقی,شکایت حقوقی,دانلود پاورپوینت تفاوت شکایت کیفری باشکایت حقوقی,تفاوت شکایت کیفری باشکایت حقوقی,شکایت کیفری ,رشته حقوق,رشته فقه وحقوق,پاورپوینت رشته فقه وحقوق

مبانی نظری آناتومی سیستم تناسلی زنان، سندرم پیش از قاعدگی (PMS):آناتومی سیستم تناسلی زنان، سندرم پیش از قاعدگی (PMS),مبانی نظری آناتومی سیستم تناسلی زنان، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) (فصل دوم تحقیق),مبانی نظری آناتومی سیستم تناسلی زنان، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)