خرید و دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش حافظه

پیشینه و مبانی نظری پژوهش حافظه
کلمات کلیدی:پیشینه ومبانی نظری پژوهش حافظه,مبانی نظری پژوهش حافظه,مبانی نظری پایان نامه حافظه,مبانی و پیشینه نظری حافظه,فصل دوم پایان نامه حافظه,مبانی نظری حافظه )فصل دو(,مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه )فصل دو(,دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش حافظه

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

حافظه:

حافظه چیست و چه ارتباطی با فرایند یادگیری دارد ؟ همه ماحافظه را یک پدیده می بینیم و در این مورد صحبت می کنیم که حافظه ما چه قدر ضعیف است یا حافظه دیگری چه قدر خوب است . در آموزش ، حفظ کردن اطلاعات تمرینی ضعیف به حساب می آید . اگر حافظه را از این دید نگاه کنیم ، آن گاه به نظر می رسد که حافظه واقعا برای شروع نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز موضوع کوچکی است . با این وجد ، اگر فکر کنیم که زندگی بدون حافظه چه شکلی دارد آن گاه درک ما تا حدودی فرق خواهد کرد . کسانی که حافظه خود را از دست داده اند ، در اصل ، بیشتر چیزی را که به هویت آنان شکل می دهد ، از دست داده اند . آنچه مه مارا بی نظیر می کند و بالاتر از آن ، این که تعیین می کند ما چه کسی خواهیم شد ، توانایی ما برای کسب و ذخیره اطلاعات جدید است . مفاهیم ، نظرات و احساسات جدید و در نهایت رفتار ما حاصل این توانایی ماست حافظه چیزی است که ما را قادر می سازد تا از طریق تجربه مطلب بیاموزیم ( پاتریشا ولف ، 2001 ).

در حقیقت ، حافظه برای بقا ضروری است . ما انسان ها بدون قدرت یادگیری ، ذخیره و یادآوری این که چگونه باید به خطرهای محیط جواب دهیم ، کجا باید بدویم یا بجنگیم و حتی چگونه بدویم یا بجنگیم ، شانس کمی برای زنده ماندن داریم . حالا که مساله این گونه روشن شد . از لحظ ظاهر ، تفاوت کمی بین حافظه و یادگیری وجود دارد و این دو آن چنان با ظرافت به هم مرتبط هستند که مطالعه یکی مطالعه دیگری نیز خواهد شد . ( پاتریشا ولف ، 2001 )

وقتی محرکی وارد شود ، احساس و ادراک نیز بدنبال آن صورت می گیرد . در واقع ایندو فعالیت ملازم همدیگرند . حافظه آدمی وابسته به احساس ها و داده هایی است که قبلا از طرف وی دریافت وادراک شده اند و نیز توانایی ذخیره سازی و یادآوری تجربه هایی که پیش از این ، بر اثر مداخله محرکی که در حال حاضر موجود نیست ، احساس و ادراک شده اند . حافظه همان صور ذهنی و بازخوانی آنهاست که گاهی به « منظر ذهن » نیز تعبیر می شود . پیاژه ( 1968 ) حافظه را پدیده ای مربوط به رشد می داند که بر روی مراحل یادگیری حرکتی و ادراک آدمی بنا می شود .

- یک موسیقی دان ، سالها پیش آهنگی تصنیف و اجرا کرده است واینک انگار که قطعه ای دل انگیز از آنرا « می شنود »

- یک آشپز اکنون که می خواهد لیمویی برای ترش کردن غذا به کار برد ، گویی مزه ترش آنرا « می چشد » .

- یک نجار ، زبری سمباده ای را که دیروز بکار گرفته ، الان « احساس » می کند .

- یک باغبان عطر شامه نواز گل یاس را ، تنها با تماشای جوانه های نورسته برش شاخ ، « می بوید » ....

اینها نمونه های احساس و ادراکی است که همه و همه فقط در « ذهن » اتفاق می افتد .

مفهوم حافظه همانطور که برای تجارب کلامی بکار می رود ، برای تجارب غیر کلامی ، نیز مورد استفاده قرار می گیرد ـ برای مثال ناتوانی در یادآوری معنی صداهای مربوط به سگ ها ، بوق ها ، رنگ ها و صداهایی از این کلمات ،جهات و گفته ها نیز مثالهایی از ناتوانیهای یادآوری زبان است . مسائل حافظه می تواند به یک مسیر ادراکی خاص نظیر حافظه بینایی یا حافظه شنوایی ارتباط داشته باشد . مقوله های دیگری از حافظه وجود دارد که می توان آنها را بصورت حفاظه طوطی وار ، حافظه گذرا یا کوتاه مدت ، حافظه توالی ، و حافظه مانا یا بلند مدت مطرح ساخت

ادامه مطلب و دریافت فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ,فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی,مبانی نظری,پیشینه تحقیق, فرهنگ سازمانی ,مسئولیت پذیری اجتماعی

دانلود مقیاس پرخوری:مقیاس پرخوری,پرخوری

بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری:پایان نامه بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان و سبک مدیریتی یا رهبری,بررسی رابطه بین مشارکت کارکنان,سبک مدیریتی یا رهبری,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق

پاورپوینت معماری کودکان:دانلود پاورپوینت معماری کودکان,معماری فضاهای کودکان,معماری کودکان,پاورپوینت معماری فضا برای کودکان,ویژگیهای معماری کودکان,پاورپوینت معماری کودکان,طراحی فضای کودکان,پاورپوینت مهدکودک,پاورپوینت فضاهای مهدکودک,معماری مهدکودک,پاورپوینت معماری

بررسی تأثیر رفتار اخلاقی كاركنان بر رضایت شغلی كاركنان:رفتار اخلاقی كاركنان ,رضایت شغلی كاركنان

پاورپوینت اضطراب عصبی و محبت:پاورپوینت اضطراب عصبی و محبت,دانلود پاورپوینت اضطراب عصبی و محبت,پاورپوینت رشد عصبیت کارن هورنای,دانلود پاورپوینت رشد عصبیت کارن هورنای,دانلود اضطراب عصبی و محبت,اضطراب عصبی و محبت ,تحقیق اضطراب عصبی و محبت,دانلود تحقیق اضطراب عصبی و محبت,پروژه اضطراب عصبی و محبت,دانلود پروژه اضطراب عصبی و محبت,روانشناسی,دانلود پاورپوینت,دانلود روانشنا

پاورپوینت کاربرد هوش هیجانی در محیط کار:کاربرد هوش هیجانی در محیط کار

پاورپوینت مهـندسی مجدد (تکنینک های نوین حسابداری مدیریت):دانلود پاورپوینت مـهـنـدسـی مجدد(تکنینک های نوین حسابداری مدیریت),مـهـنـدسـی مجدد(تکنینک های نوین حسابداری مدیریت),پاورپوینت مـهـنـدسـی مجدد,مهندسی مجدد,پاورپوینت تکنینک حسابداری مدیریت,پاورپوینت مـهـنـدسـی مجدد(تکنینک های نوین حسابداری مدیریت)

پاورپوینت تحلیل پیچشی اعضای فولادی:دانلود پاورپوینت تحلیل پیچشی اعضای فولادی,تحلیل پیچشی به روش اجزا محدود,پاورپوینت عمرانی,پروژه اجزا محدودی,تحلیل پیچشی اعضای فولادی گداخته شده ,شرایط مرزی کلی با استفاده از CUFSM,روش های نوار محدود تحت فشار و معمولی,اجزا محدود,تحلیل پیچشی

پاورپوینت اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی:معماری,اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی ,دانلود پاورپوینت اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی ,پاورپوینت اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی ,دانلود پروژه اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی ,پروژه اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی,دانلود تحقیق اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی ,تحقیق اصول نور پردازی در دکوراسیون داخلی ,دانلود ج