خرید اینترنتی فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود ارضایی نوجوانان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود ارضایی نوجوانان
کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود ارضایی نوجوانان, پیشینه تحقیق خود ارضایی نوجوانان,مبانی نظری خود ارضایی نوجوانان,مبانی نظری , پیشینه تحقیق ,خود ارضایی نوجوانان


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

-1نوجوانی

تعریف نوجوانی:دورهای اززندگی که بین کودکی وبزرگسالی قرارگرفته دوره نوجوانی خوانده می شود به عبارت دیگر،دوران نوجوانی مرحله ای اززندگی است که بین کودکی وبزرگسالی قرار گرفته است.مد ت دوره نوجوانی درجوامع مختلف متغیر است واز جامعه ای به جامعه دیگر درنوسان بوده ومرزهای سنی مشخصی ندارد.(نجاتی،1389) تعریف لغوی واژه نوجوانی:معنی لغوی واژه نوجوانی "درحال بزرگسال شدن"است.هرچند بسیاری ازفرهنگ های لغت این اصطلاح را به صورت "بالغ شدن" تعریف کرده اند.دربرخی دیگرازواژه نامه ها،نوجوانی به عنوان دوره ای از زندگی بین بلوغ وپختگی(بزرگ)تعریف شده است.(آقامحمدیان وحسینی،1384)

2-2 تاریخچه مطالعه دوران نوجوانی وبلوغ

شاید بتوان گفت،یکی ازعلت هایی که اززمان های قدیم توجه دانشمندان به روانشناسی کودک جلب شده است این باشد که روزی کودک،نوجوان می شود وچرخ های عظیم اجتماع به دست وی به چرخش درمی آید.بنا براین اگر کودک امروز و نوجوان فردا ازلحاظ جسمی وروحی نیرومند باشد، سود بیشتری عاید اجتماع خواهد شد. درداستانهای قدیم مانند"ادیسه"که ازتنها پسر"اولیس"بحث می کند،به نوجوانان نام"تاگاریس"که معنی لباس آستین گشاد بوده است می دادند.هرکس این لباس را برتن می کرد اجازه داشت درجشن ها شرکت کند وبالغ محسوب می شد.ودرروم"پلوتارچ"درکتاب خود ازاهمیت تعلیم وتربیت وواگذاری مسوولیت به نوجوانان صحبت کرده است. "افلاطون"(347-427ق م)400سال قبل از میلاد موضوع نوجوانان را مطرح کرده است وازآثار باقیمانده از"ارسطو"(322-384ق م)می توان دریافت که اودرباره نوجوانان مطالعاتی داشته است."ارسطو"اعتقاد داشت که نوجوانی،مرحله خیالبافی ها،رویاها وآرزوطلبی ها است ونوجوان را ازلحاظ جسمی وفیزیولوژیکی تشریح کرده است "سقراط"(399-470ق م)نیز به نوبه خود به کرات در مورد نوجوانان درآثارش بحث کرده است "ژان ژاک روسو"(1778-1712م)درکتاب مشهور خود به نام"امیل"مفصلا درمورد نوجوانی بحث کرده است.وی درکتاب خود کودکی خیالی را تصور می کند وبه تعلیم وتربیت او می پردازد."روسو"درمورد فرایند بلوغ وجنبه های تربیتی این دوران دراین کتاب سخن آورده واین دوره را دوره "سن عقلی"نامیده است وآن راقاطع ترین واقعه رشد به شمار آورده است.

"موریس دبس"مرحله بحرانی خواندن دوران نوجوانی را تا اندازه ای افراطی می خواند.بدون شک مرحله نوجوانی گسترده ترووسیع ترازآن می باشد که از این دوران دوران بحران نام ببریم.آنچه راکه می توان به عنوان اصلی واساسی پذیرفت وجود زمینه های بحران زا دراین دوران می باشد.تغییرات ودگرگونی کرده وبر او تاثیرات گسترده ای می گذارد ( نجاتی،1389)

2-3 خصوصیات جسمانی دوران نوجوانی دردوره نوجوانی آهنگ رشد سریعترشده وکودک پرجنب وجوش دوره قبل به فردی فعال خستگی ناپذیرتبدیل می شود.دگرگونی های عمیقی درنوجوان به وجود می آید وشکل وظاهردائمی پدیدارمی شود.وزن بدن نوجوان افزایش چشمگیری یافته وقد اوبه مرحله نهایی می رسد.تغییرات خاصی درفیزیولوژیک پسر ودخترپدید می آیدو ویژگیهای درآنها نمایان می شود.خصوصیات اولیه وثانویه دراین دوره درنوجوان هویدا می شود. دراین دوره رشد حرکتی نوجوان به دلایل مختلف،ازجمله تغییرات بدنی تا حدی کند می شود ونوجوان در خود نوعی احساس کسالت وبی رمقی می کند.عوامل متعددی درسرعت رشد قد تاثیرمی گذارند که عباتند ازنزدیکی به بلوغ،سن،وراثت ومحیط.دراین دوره افزایش وزن بدن خیلی بیشترازقد است..ویژگی های فیزیولوژیکی نوجوان دررفتارش بسیارموثرواقع می شود.علائم جسمانی وروانی دوران بلوغ،موجب اضطراب ونگرانی نوجوان می شود.

بلوغ جنسی دختران،تقریبا دوسال زودتر ازپسران ظاهرمی شود.واستخوان به آخرین مرحله رشد خود نزدیک می شوند قد بلند می شود وهماهنگی لازم بین اندامها وعضلات بوجود می آید.به سبب اشتهای زیاد،میل به خوردن زیاد می شود،به همین جهت،نوجوان به علت نیاز به کالری بیشتر،باید به قدر کافی ازمواد کلسیم داروپروتئینی استفاده کند.در دوره نوجوانی قلب به اندازه کافی رشد می کند.دختران دردوره نوجوانی ازلحاظ وزن و پسران ازلحاظ قدرشد بیشتری می کنند (نجاتی،1389)

2-4 خصوصیات عقلانی دوران نوجوانی رشد وتکامل ذهنی دردوران نوجوانی به کندی صورت می گیرد وتقریبا رشد دستگاه عصبی به میزان بزرگسالان می رسد.نوجوان به استدلال وفهمیدن بسیار توجه دارد واگر تجربه نیز چاشنی کارهای اوباشد می تواند به حل مسایل زیادی بپردازد.به طور کلی این دوره ازرشد به دوره هوش انتزاعی یا عملیات منطق صوری معروف است.در این دوران یک سلسه تغییرات ودگرگونی های اساسی وبنیادی دردستگاه روانی نوجوان به وجود می اید.علاوه برتکیه روی واقعیات،تخیل وی نیز گسترش می یابد واوبا اندیشه،حوزه ذهنی خویش راوسعت می دهد.درصورتی که خواندن بداند،به مطالعه آثار هنری،ادبی،علمی و....علاقه مند شده وبه پیشرفت های علمی،مسایل اقتصادی،سیاسی وتکنولوژی حساس می شود.رغبت نوجوان به خواندنی ها برحسب سن،محیط،جنس،احتیاج وتجربه های قبلی با هم تفاوت دارد.همچنین نوجوان دردوره نوجوانی باکسب تجربیات متعدد موفق می شود درحل مسایل پیچیده ازشیوه های علمی استفاده کند.

تفکرمنطقی،مستدل ونوجویی ازویژگیهای دوران نوجوانی است.عملیات ذهنی که او دراین دوره انجام می دهد،عملیات فرضی-استنتاجی است وفرضیات می تواند پایه وعمل ذهنی او قرار گیرد.همین طوراو می تواند به صورت لفظی بین قضایا روابط(قضایایی که درحالت انتزاعی قرار دارند)برقرارکرده ونتیجه گیری کند.

ادامه مطلب و دریافت فایل

مبانی نظری کنترل عواطف:دانلود مبانی نظری کنترل عواطف ,کنترل عواطف,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق

ماشین آلات تزریق:ماشین آلات تزریق,تزریق,پروژه ماشین آلات تزریق,پژوهش ماشین آلات تزریق,تحقیق ماشین آلات تزریق,تحقیق,مقاله,پروژه,پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود مقاله,دانلود پروژه,دانلود پژوهش

پاورپوینت استاندارد حسابرسی شماره 70:دانلود پاورپوینت استاندارد حسابرسی شماره 70,اجزای گزارش حسابرس و ترتیب درج مطالب,اجزای اصلی گزارش حسابرسی,بند دامنه رسیدگی,انواع اظهار نظر حسابرسان,اظهار نظر مقبول,گزارش تعدیل شده,عدم اظهار نظر,توضیحات محدودیت‌ در دامنـه‌ رسیدگی‌,نمونه گزارش مردود,اظهارنظر متفاوت‌

پاورپوینت بررسی منطق فازی:دانلود پاورپوینت بررسی منطق فازی,تحقیق بررسی منطق فازی,مقاله بررسی منطق فازی,پاورپوینت بررسی منطق فازی,بررسی منطق فازی,منطق فازی

پاورپوینت طرح مرمت برای عمارت نصیرالدوله:پاورپوینت طرح مرمت برای عمارت نصیرالدوله ,پاورپوینت, طرح مرمت برای عمارت نصیرالدوله , طرح مرمت ,عمارت نصیرالدوله , طرح, مرمت, عمارت ,نصیرالدوله

پاورپوینت کلیسای جامع میلان و آشنایی با معماری آن:دانلود پاورپوینت کلیسای جامع میلان و آشنایی با معماری آن,پاورپوینت کلیسای جامع میلان,پاورپوینت معرفی کلیسای میلان,پاورپوینت معماری کلیسای جامع میلان,کلیسای میلان,پاورپوینت کلیسای جامع میلان و معماری آن,کلیسای جامع میلان,کلیسا در ایتالیا

پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای در وضعیت های نامطمئن:دانلود پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای در وضعیت های نامطمئن,ریسک در چهارچوب بودجه بندی سرمایه ,مفروضات بودجه بندی سرمایه ای ,ارزش موردانتظار یک جدول توزیع احتمالات,واریانس و انحراف معیار,ریسک ، بازده و ارزش فعلی خالص طرح ,ریسک صاحبان سرمایه و شرکت ,ریسک مجموعه سهام و بازده سرمایه ,تجزیه ریسک پرتفوی ,ارزش فعلی خالص طرح بر مبنای نرخ تنزیل تع

پاورپوینت سد زاینده‌رود:دانلود پاورپوینت سد زاینده‌رود,سد زاینده‌رود,سد و نیروگاه زاینده رود,پاورپوینت سد زاینده‌رود,بررسی سد زاینده رود,پاورپوینت بررسی و تحلیل سد زاینده رود,پروژه درس مهندسی سد,سد,معرفی سد زاینده رود,پاورپوینت تحلیل سد زاینده رود

کتاب روش تحقیق بدون معلم:کتاب روش تحقیق بدون معلم

پاورپوینت آناليز ايمنی شغل (JSA):پاورپوینت آناليز ايمنی شغل (JSA),آناليز ايمنی شغل (JSA),آنالیز ایمنی شغلی jsa,ایمنی شغلی,JSA,پاورپوینت آنالیز ایمنی شغلی ,چک لیست jsa,روش ارزیابی ریسک jSa