کاملترین فایل مبانی و پیشینه نظری رفتار مصرف کننده

مبانی و پیشینه نظری رفتار مصرف کننده
کلمات کلیدی:مبانی و پیشینه نظری رفتار مصرف کننده,پیشینه نظری رفتار مصرف کننده,رفتار مصرف کننده

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف کننده موضوعی جدید در حوزه بازاریابی است .به طوری که اولین کتاب های منتشر شده در این زمینه به قبل از سال1968 نمی رسد . اغلب دانشگاه ها تا قبل از سال 1970 تلاشی در این زمینه انجام ندادند ، اما این موضوع در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته، به گونه ای که گروه ویژه ای از محققان درباره رفتار مصرف کننده در سال 1970 تشکیل شد و در سال 1990 این گروه 1500عضو از 30 کشور جهان داشت .

این نگرش عبارت است از ساماندهی بلندمدت فرآیندهای انگیزشی، احساسی، ادراکی، و شناختی با توجه به برخی جنبه های محیطی که فرد در آن قرار گرفته است. بر همین اساس، نگرش یک فرد بیانگر شیوه تفکر، احساس و واکنش هایی است که نسبت به محیط اطراف خود(مثلاً نسبت به خودروی مورد علاقه اش) دارد. درمورد تعریف نگرش، موارد گوناگونی مطرح شده است. در هریک از این تعریف ها به نوعی به ارتباط نزدیک آن با رفتار افراد و در کتاب های مدیریتی به ارتباط تنگاتنگ با رفتار مصرف کننده اشاره می شود.به طور مثال، هاثورن این نگرش را میزان شدت احساساتی که فرد درمورد یک محرک دارد، تعریف می کند. دیگر تعاریف نیز از دسته بندی اشیا در طیف های ارزیابی بحث کرده اند. در راستای بررسی رفتار مصرف کننده، می توان گفت تمایل ارزیاب گرایانه یک مصرف کننده در جهت یا مخالف جهت هر عنصر محدوده بازار، نگرش او را تشکیل می دهد. نگرش ها به واسطه عواملی مانند عوامل درونی و شخصیتی مانند باور و تمایلات فردی آن ها سرچشمه گرفته و گاهی از عوامل بیرونی مثل درآمد، تأثیرگذاران خارجی و عوامل اقتصادی متأثر می شود. صاحب نظران تأثیر عوامل درونی و بیرونی بر خواسته های مشتر یها را بسیار با اهمیت تلقی کرده و معتقدند یک فرد برای هر نوع خرید باید با انجام یک سری فرآیند های ذهنی به خرید مبادرت کند(صمدی، 1382). از نقطه نظر تاریخی دو گرایش عمده در مطالعه نگرش ها وجود داشته است. گرایش اول به دیدگاه سه بُعدی و در گرایش دوم نگرش به عنوان یک ساختارمجرد احساسی در نظر گرفته شده است. در گرایش اول که مبنای نظری این پژوهش را تعیین می کند، ابعاد نگرش شامل عنصر شناختی، عنصر احساسی و عنصر رفتاری است.عنصر شناختی از باورها و دانش مصرف کننده نسبت به یک شئ تشکیل شده است. درمورد هر شئ باورها و و اعتقادهایی وجود دارد که هرکدام منعکس کننده دانش فرد درمورد ویژگی های کالا است. مصرف کننده با استفاده از باورهای خود، کالا یا خدمات را ارزیابی می کند. عنصر دوم، واکنش های احساسی درمورد یک کالا است که بُعد عاطفی نگرش نامیده می شود. با ابراز احساسات یک فرد نسبت به یک کالا و مثبت و یا منفی نگریستن به آن، درواقع ارزشیابی عاطفی خود را برای توصیف کالا اعلام کرده است. در عنصر سوم نیز فرد همان گونه که فکر می کند و تمایل دارد، تصمیم ها و تمایلات خود را عملی می کند.

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت بتن پیش تنیده:بتن پیش تنیده،Prestressed concrete،بتن مسلح،کابل فولادی کششی،میلگرد و بتن،پیش تنیدگی ،مزایای بتن پیش تنیده ،سقف‌های بتنی پیش تنیده ،بتن پیش تنیده پس کشیده،بتن آرمه،آرماتوربندی،سازه های بتونی و روش اجرای آنهاسازه بتنی بتن ریزی بتن آرمهآرماتورآرماتور و بتنخاموت سازه‌های بتن آرمهبتن که شن و ماسه قالب بندی قالب

پاورپوینت معماری دوره اشكانيان (پارتيان):پاورپوینت آشنایی با معماری دوره اشكانيان(پارتيان),معماری دوره اشكانيان,درس آشنایی با معماری جهان,پاورپوینت معماری دوره اشكانيان,معماری دوره اشكانيان(پارتيان),شهر نسا,صددروازه,کاخ آشور,كوه خواجه,بازه هور,معبد آناهيتا,پاورپوینت معماری اشکانی

پاورپوینت موزه کودکان DUPAGE:موزه کودکان,پاورپوینت موزه کودکان,دانلود پاورپوینت موزه کودکان,پاورپوینت موزه,دانلود پاورپوینت موزه,معماری,مهندسی ساختمان,مهندسی عمران,پاورپوینت معماری,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاورپوینت مهندسی عمران,دانلود پاورپوینت معماری,دانلود پاورپوینت مهندسی ساختمان,دانلود پاورپوینت مهندسی عمران

بررسی رابطه تغییر نرخ مالیات بردرآمد سال 1380 با میزان سرمایه گذاری ونحوه تامین مالی شرکتها:تغییر نرخ مالیات بردرآمد ,میزان سرمایه گذاری , تامین مالی شرکتها,مالیات,درآمد,سرمایه گذاری,تامین مالی,مالیات بر شرکتها,ابزارهای مالی,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق

دانلود پرسشنامه صمیمیت زوجین:پرسشنامه صمیمیت زوجین,پرسشنامه, صمیمیت زوجین

مجموعه 125 عکس با کیفیت از کریستیانو رونالدو (فوتوشاپی):عکس فوتوشاپی رونالدو

مقایسه یک شیوه جدید همسان سازی فعالیت الکترومایوگرافی عضلات زانو در راه رفتن با شیوه همسان سازی مبتنی بر ماکزیمم انقباض ایزومتریک:همسان سازی فعالیت الکترومایوگرافی عضلات زانو , راه رفتن ,همسان سازی ,ماکزیمم انقباض ایزومتریک,نرمالسازی ,الکترومایوگرافی ,عضلات مفصل زانو,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه

دانلود پاورپوینت هزینه یابی هدف:دانلود پاورپوینت هزینه یابی هدف,مفهوم هزینه ,طبقه بندی هزینه ها در حسابداری مدیریت,هزینه یابی هدف در ایران,مدیریت هزینه ,ابزارهای مدیریت هزینه ,مبانی هزینه یابی و هزینه یابی هدف ,روش های هزینه یابی,پیشینه هزینه یابی هدف, هزینه یابی چرخه عمر محصول ,مراحل کلی فرآیند هزینه یابی هدف ,ساختار فرایند هزینه یابی هدف,تاریخچه هزینه یابی هدف,ا

پهنه بندی مناطق مساعد كشت گندم دیم با توجه به فاكتورهای اقلیمی وعوامل زمینی به كمك روش های زمین آماری (مطالعه موردی استان تهران):دانلود پروژه پهنه بندی مناطق مساعد كشت گندم دیم با توجه به فاكتورهای اقلیمی وعوامل زمینی به كمك روش های زمین آماری(مطالعه موردی استان تهران)

پاورپوینت بررسی مودم و انواع آن:دانلود پاورپوینت بررسی مودم و انواع آن,تحقیق بررسی مودم و انواع آن,مقاله بررسی مودم و انواع آن,پاورپوینت بررسی مودم و انواع آن,بررسی مودم و انواع آن,مودم,انواع مودم