فایل کامل پاورپوینت تئوری اجتماعی آلبرد باندورا

پاورپوینت تئوری اجتماعی آلبرد باندورا
کلمات کلیدی:پاورپوینت تئوری اجتماعی آلبرد باندورا,تئوری اجتماعی آلبرد باندورا,تئوری آلبرد باندورا,پاورپوینت آلبرد باندورا,دانلود پاورپوینت تئوری آلبرد باندورا,دانلود مقاله تئوری اجتماعی آلبرد باندورا,تحقیق درمورد تئوری آلبرد باندورا,افزایش خشونت تلویزیونی از طریق مدل سازی,روان داشتن,باندورا

در 23 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx



آلبرت باندورا

آلبرت باندورا، روانشناسی اهل استانفورد موافق است که گفتگو الزاماً راهی موثربرای تغیر رفتار انسانی نیست.

افراد اطلاعات، ارزشها، نگرش ها و قضاوتهای اخلاقی و استاندارهای رفتاری جدید را از طریق مشاهده سایرین کسب می نمایند.

مدلها، فیلم ها، نوارهای ویدئوئی مدلهای سمبولیک همه عمومیت های آموزشی می باشند.

طبق این تئوری هر چه دریافت شود، رفتار، اثرات و نتایج مطلوب و مورد انتظار را ایجاد می کند، در مواردی مشابه در آینده تنظیم یافته و به کار می رود.

تشویق کلامی موجب احساس شایستگی در فرد می شود.

آلبرت باندورا معتقد است که ما به دو طریق فرآیند ها را انجام می دهیم: از طریق تصاویر و کدهای صوتی.


افزایش خشونت تلویزیونی از طریق مدل سازی:

فرض اصلی باندورا این است که ما می توانیم از طریق مشاهده دیگران، بیاموزیم. او تجربه هم ذات پنداری را روشی متداول برای تغییر دادن انسانها
می داند. باندورا از لغت «مدل سازی» برای توصیف دو فرایند حد واسط مورد اشاره کمپل در مشاهده واکنش استفاده می کند (یعنی مشاهده واکنش و مدل سازی فرد دیگر) و معتقد است که مدل سازی می تواند به اندازه تجربه مستقیم موثر باشد.


نظریه یادگیری اجتماعی یک نظریه کلی درباره رفتار انسانی است اما باندورا و دیگر افرادی که ارتباط جمعی را مد نظر دارند، آنرا به طور خاص برای توضیح تاثیرات رسانه ای به کار می برند.

باندورا هشدار می دهد که کودکان و برگسالان از طریق مدل سازی فیلم ها و تلویزیون، با نگرشها ، واکنشهای عاطفی و سبک های نوین پیگیری امور آشنا می شوند. «جرج گربنر» نگران این بود که خشونت تلویزیونی منجر به ایجاد جو ترس کاذب می شود. آلبرت باندورا هشدار می دهد که تلویزیون ممکن است واقعیت خنثی خلق کند که ارزش ترسیدن داشته باشد.

باندورا یک سررشته مسئولیت را هم به والدین و معلمین ربط می دهد که می ترسند شکل دهی خشونت بر صفحه تلویزیون، کودکان را به زورگویی و قلدری تشویق کند اما به هر حال این را معقول می داند که خشونت تلویزیونی در مخاطب حس برانگیختگی ایجاد کند. همین موضع گیری بود که باعث شد او به دلیل رای منفی مسئولین شبکه نتواند در «گزارش انجمن بررسی خشونت» در سال 1972 شرکت کند.


روان داشتن

بیش از 80 درصد برنامه هایی که در ساعات مناسب پخش می شوند، حاوی کارهایی خشونت آمیزند و این آمار برای برنامه های کارتونی آخر هفته تا 90 درصد بالا می رود. وقتی برنامه ای مثل نینتندو خانواده های آمریکا و نیمی از کشورهای جهان را پوشش می دهد، خشونت مورد نظر می تواند به آسانی برنامه ریزی شود.

ادامه مطلب و دریافت فایل

بررسی خصوصیات اصلی و رفتار فرآیندهای شاخه ای گالتون- واتسون دو جنسی:فرآیندهای شاخه ای گالتون واتسون دو جنسی

آشنایی با هوشنگ سیحون و آثارش:تحقیق آشنایی با هوشنگ سیحون و آثارش,هوشنگ سیحون و آثارش,فایل ورد معرفی هوشنگ سیحون,هوشنگ سیحون,آرامگاه فردوسی بزرگ,آرامگاه نادرشاه,آرامگاه کمال الملک,معرفی هوشنگ سیحون,تحقیق زندگینامه هوشنگ سیحون,معمار,استاد هوشنگ سحون

پاورپوینت روستای میرشکارلو ارومیه:دانلود پاورپوینت روستای میرشکارلو ارومیه,روستای میرشکارلو ارومیه,پروژه روستا,پاورپوینت روستای میرشکارلو آذربایجان غربی,پاورپوینت روستا,آشنایی با روستای میرشکارلو ارومیه,روستای میرشکارلو ,پاورپوینت روستای میرشکارلو ,معرفی روستای میرشکارلو

مبانی نظری متغیر پرخاشگری:مبانی نظری متغیر پرخاشگری,مبانی نظری پرخاشگری,پیشینه نظری پرخاشگری

بررسی هنر و معماری قرن بیستم:هنر و معماری قرن بیستم,هنر قرن بیستم,معماری قرن بیستم,معماری,مقاله معماری,تحقیق معماری,بررسی هنر قرن بیستم,بررسی معماری قرن بیستم,بررسی هنر و معماری قرن بیستم,تحقیق هنر قرن بیستم,مقاله معماری قرن بیستم,دانلود مقاله بررسی هنر و معماری قرن بیستم,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانل

پاورپوینت بررسی دیافراگم و فشارسنج تفاضلی:دیافراگم و فشارسنج تفاضلی,دیافراگم,فشارسنج تفاضلی,فشارسنج,بررسی دیافراگم و فشارسنج تفاضلی,تحقیق دیافراگم,مقاله فشارسنج تفاضلی,پاورپوینت فشارسنج,پاورپوینت دیافراگم و فشارسنج تفاضلی,دانلود پاورپوینت بررسی دیافراگم و فشارسنج تفاضلی,مکانیک,مهندسی مکانیک,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه

پاورپوینت ما هم می توانیم (درس 8 تفکر و سواد رسانه ای کلاس دهم):پاورپوینت ما هم می توانیم,ما هم می توانیم,تفکر و سواد رسانه ای,پاورپوینت تفکر و سواد رسانه ای,پاورپوینت درس 8 تفکر و سواد رسانه ای دهم ما هم می توانیم ,پاورپوینت درس 8 تفکر و سواد رسانه ای دهم,پاورپوینت تفکر و سواد رسانه ای,پاورپوینت درس ما هم می توانیم ,پاورپوینت درس 8 تفکر و سواد رسانه ای

پاورپوینت سقف‌های سبک:پاورپوینت سقف‌های سبک,پاورپوینت ,سقف‌های سبک

پاورپوینت روانشناسی رشد 2 - 151 اسلاید:پاورپوینت روانشناسی رشد 2 151 اسلاید,پاورپوینت روانشناسی رشد 2,روانشناسی رشد 2

پرورش ماهی قزل آلا و اصول تغذیه و غذادهی در پرورش ماهی قزل آلا:پرورش ماهی قزل آلا ,اصول تغذیه ,غذادهی ,پرورش ,ماهی قزل آلا