خرید فایل تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران آماده دریافت می باشد.
کلمات کلیدی:تأثیر بازاریابی ,جذب جهانگردان,كشورهای جنوب خلیج فارس,ایران,پروژه ,پژوهش,مقاله ,تحقیق,جزوه,دانلود پروژه ,دانلود پژوهش,دانلود مقاله ,دانلود تحقیق,دانلود جزوه

بخش اول: كلیات و بررسی های تاریخی موضوع

فصل اول: كلیات

فصل دوم: سیر تاریخی جهانگردی در ایران

فصل سوم: سیر تاریخی جهانگردی و بازاریابی جهانگردی در جهان

مقدمه:

وابستگی شدید اقتصاد ایران به درآمد حاصل از صادرات نفت موجب گردید تا در طول چهار دهه اخیر تحولات سیاسی اثر بسیار نامطلوبی برروی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی كشور برجای بگذارد اگر تحولات كشورهای جهان سوم را كه وابستگی ارزی به صادرات یك محصول داشته اند را مورد توجه قرار دهیم ملاحظه خواهیم نمود كه این كشورها هر زمان كه اراده كردند تا خط مشی سیاسی مستقلی را دنبال نمایند از طریق كشورهای بزرگ غربی با استفاده از حربه تحریم، دچار مشكلات اقتصادی و سیاسی شدیدی گردیدند بطوریكه در درازمدت قادر به ادامه خط مشی مستقل خود نگردیدند یا از آن منحرف شدند. در طول دهه های 50 و 60 و همچنین سه سال اول دهه 70 هجری شمسی نوسانات شدید قیمت نفت موجب گردید تا برنامه های تدوین شده توسط دست اندركاران مورد تجدیدنظرهای اساسی قرار گرفته و حتی در سال 1372 كه ایران نیز متأسفانه دچار بحران بدهیها گردید و قادر به بازپرداخت دیون خود نشد، علت آن تا حدود زیادی كاهش شدید قیمت نفت و درنتیجه كاهش درآمدهای ارزی حاصل از آن عنوان شده است. به دلایل ذكر شده فوق، امروزه بسیاری از ممالك دنیا سعی می نمایند تا درآمدهای ارزی خود را متنوع تا در صورتیكه یكی از منابع ارزی آنها به دلایلی دچار ركود و یا نوسان گردد، درآمدهای سایر بخش ها از شدت اثر آن كاسته و درنتیجه اثرات منفی حاصله را خنثی نمایند. برای مثال كشورهایی مانند تركیه، یونان، پرتقال، اسپانیا، ایتالیا، چین، سنگاپور، تایلند، مالزی، اتریش و پرتغال توانسته اند با متنوع نمودن منابع ارزی خارجی با تأكید بر صنعت جهانگردی، درآمدهای ارزی قابل توجهی را به دست آورند.

برابر آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی در سال 1992 آمریكا 861/53 فرانسه 25، اسپانیا 181/22، اتریش 832/14، هنگ كنگ 037/6، تركیه 639/3، كره جنوبی 272/3، یونان 268/3، مصر 730/2، اندونزی 729/2، فیلیپین 674/1، هند 415/1، مراكش 360/1، تونس 074/1، عربستان سعودی یك میلیارد دلار و اردن 462 میلیون دلار از طریق توریسم درآمد ارزی داشته اند، درحالیكه ایران در همین سال 60 میلیون دلار از این راه عایدات داشته است. در سال 1992 سهم ایران در بازار آسیای جنوبی 95/2 درصد بوده درحالیكه سهم هند 46/69 درصد با مبلغ 415/1 میلیارد دلار بوده است.

با توجه به اینكه ما از لحاظ آثار تاریخی كه در سرتاسر ایران پراكنده و هر یك به دوره های گوناگون تاریخی تعلق دارد و بخوبی پیام تمدن و فرهنگ ما را به بازدیدكنندگان منتقل می كند و همچنین مناظر طبیعی، تنوع آب و هوایی، وجود دریاها و دریاچه ها و غیره بسیار غنی می باشد لذا با استفاده از شیوه های صحیح مدیریت بازاریابی می توان بین نیازهای جهانگردان و امكانات كشور توازن مطلوبی را ایجاد نمود.

با توجه به اینكه كشورهایی كه در جذب جهانگردان خارجی موفق می باشند از تكنیك های بازاریابی بهره برداری می نماید و با استفاده از تحقیقات بازاریابی نیازهای بازارهای هدف خود را بررسی و سپس امكانات لازم را در جهتئ ارضاء این نیازها توسعه می دهند، انتظار می رود كه در آینده تعدا جهانگردان وارد به این كشورها افزایش می یابد. دست اندركاران صنعت جهانگردی كشور ما نیز بایستی با توجه به اهمیت جذب جهانگردان خارجی در توسعه اقتصادی در این زمینه فعالیت تا بتوانند موفق گردند.

1-1-عنوان پایان نامه (طرح مشكل – تعریف مسئله)

با توجه به اینكه عدم استفاده از شیوه مطلوب مدیریت بازاریابی در صنعت جهانگردی ما را از جذب جهانگردان بیشتر محروم نموده است و كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از نظر بالا بودن در آمد سرانه و همچنین تجانس دینی و فرهنگی مشتركات زیادی با ما دارند لذا عنوان پایان نامه به شرح زیر عرضه شده است:

«»

2-1-هدف پژوهش

هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد. به نظر می رسد كه با شناسایی این عوامل برنامه ریزی و اجرا دقیق مدیریت بازاریابی بتوان تا حدود زیادی درآمد ارزی توریسم را افزایش، درآمدهای خارجی را متنوع و كشور را از آسیب پذیری ناشی از نوسانات قیمت نفت حفظ نمود.

فهرست موضوعات:

عنوان

صفحه

فصل اول: كلیات

1-1-عنوان پایان نامه (طرح شكل – تعریف مسئله)

2-1-هدف پژوهش

3-1-فرضیه ها

4-1-اهمیت پژوهش

1-4-1-تهیه ارز خارجی

2-4-1-اشتغال زایی

3-4-1-توسعه اقتصادی

4-4-1-نیاز تحقیقاتی

5-1-قلمرو پژوهش

1-5-1-چهارچوب موضوعی

2-5-1-چارچوب زمانی

3-5-1-چارچوب مكانی

6-1-روش تحقیق

7-1-محدودیتهای تحقیق

8-1-روش های آماری

9-1-تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات مهم تحقیق

تجزیه و تحلیل آماری داده ها و اطلاعات

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت آشنایی با ضوابط شهرسازی:دانلود پاورپوینت آشنایی با ضوابط شهرسازی,آشنایی با ضوابط شهرسازی,پاورپوینت ضوابط و مقررات شهرسازی,شهرسازی,بررسی ماده 100,کمیسیون های معماری و شهرسازی,پاورپوینت ضوابط و مقررات شهرسازی,پاورپوینت مقررات شهرسازی,پاورپوینت آشنایی با ضوابط شهرسازی

بررسی جنایت علیه بشریت در اساسنامه دیوان كیفری بین المللی:جنایت علیه بشر, اساسنامه دیوان کیفری بین المللی, حقوقی,کیفری

پاورپوینت صورت سود و زیان در حسابداری میانه:صورت سود و زیان در حسابداری میانه

تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه:تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه ,دانلود مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه ,خرید و دانلود مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه ,خرید مقاله تولید قطعات با استفاده از ضایعات شیشه در دو لایه ,دانلود و خرید مقاله مدیریت,مقاله مدیریت,دانلود مقاله مدیریت,پروژه,پایان نامه,پژوهش,مقاله,جزوه,

بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول:بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول,نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان,نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد,تحقیق,مقاله,پروژه,پژوهش,پایان نامه,دانلود تحقیق,دانلود مقاله,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود پایان نامه

پاورپوینت نظریه ارتباطی یاکوبسن:پاورپوینت نظریه ارتباطی یاکوبسن,دانلود پاورپوینت نظریه ارتباطی یاکوبسن,پاورپوینت مدل ارتباطی یاکوبسن,دانلود پاورپوینت مدل ارتباطی یاکوبسن,پاورپوینت زندگی نامه رومن یاکوبسن,دانلود پاورپوینت زندگی نامه رومن یاکوبسن,پاورپوینت زندگینامه رومن یاکوبسن,دانلود پاورپوینت زندگینامه رومن یاکوبسن,پاورپوینت بیوگرافی رومن یاکوبسن,دانلود پاورپوینت بیوگر

افزایش صلاحیت استخدام دانش آموخته در ورزش (ترجمه فارسی):افزایش صلاحیت استخدام دانش آموخته در ورزش

پاورپوینت حمل و نقل ترافیک (خیابان طالقانی):دانلود پاورپوینت حمل و نقل ترافیک (خیابان طالقانی),حمل و نقل ترافیک,پاورپوینت بررسی ترافیک خیابان طالقانی,پاورپوینت حمل و نقل ترافیک,پاورپوینت مطالعه عبور و مرور خیابان طالقانی,حمل و نقل,پاورپوینت حمل و نقل ترافیک (خیابان طالقانی),ترافیک

پاورپوینت اندازه گیری بهره وری (فصل چهارم کتاب بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها تألیف شهنام طاهری):دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل چهارم کتاب بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها تألیف شهنام طاهری با عنوان اندازه گیری بهره وری,پاورپوینت اندازه گیری بهره وری(فصل چهارم کتاب بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها تألیف شهنام طاهری),شاخصهای بهره وری ,کاربرد شاخص های بهره وری,انواع شاخصهای بهره وری,بهره وری جزئی ,بهره وری کل عوامل, بهره

بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی:دانلود مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی ,خرید مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی ,خرید و دانلود مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ علوم تربیتی ,دانلود و خرید مقاله بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشتۀ