خرید فایل تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران آماده دریافت می باشد.
کلمات کلیدی:تأثیر بازاریابی ,جذب جهانگردان,كشورهای جنوب خلیج فارس,ایران,پروژه ,پژوهش,مقاله ,تحقیق,جزوه,دانلود پروژه ,دانلود پژوهش,دانلود مقاله ,دانلود تحقیق,دانلود جزوه

بخش اول: كلیات و بررسی های تاریخی موضوع

فصل اول: كلیات

فصل دوم: سیر تاریخی جهانگردی در ایران

فصل سوم: سیر تاریخی جهانگردی و بازاریابی جهانگردی در جهان

مقدمه:

وابستگی شدید اقتصاد ایران به درآمد حاصل از صادرات نفت موجب گردید تا در طول چهار دهه اخیر تحولات سیاسی اثر بسیار نامطلوبی برروی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی كشور برجای بگذارد اگر تحولات كشورهای جهان سوم را كه وابستگی ارزی به صادرات یك محصول داشته اند را مورد توجه قرار دهیم ملاحظه خواهیم نمود كه این كشورها هر زمان كه اراده كردند تا خط مشی سیاسی مستقلی را دنبال نمایند از طریق كشورهای بزرگ غربی با استفاده از حربه تحریم، دچار مشكلات اقتصادی و سیاسی شدیدی گردیدند بطوریكه در درازمدت قادر به ادامه خط مشی مستقل خود نگردیدند یا از آن منحرف شدند. در طول دهه های 50 و 60 و همچنین سه سال اول دهه 70 هجری شمسی نوسانات شدید قیمت نفت موجب گردید تا برنامه های تدوین شده توسط دست اندركاران مورد تجدیدنظرهای اساسی قرار گرفته و حتی در سال 1372 كه ایران نیز متأسفانه دچار بحران بدهیها گردید و قادر به بازپرداخت دیون خود نشد، علت آن تا حدود زیادی كاهش شدید قیمت نفت و درنتیجه كاهش درآمدهای ارزی حاصل از آن عنوان شده است. به دلایل ذكر شده فوق، امروزه بسیاری از ممالك دنیا سعی می نمایند تا درآمدهای ارزی خود را متنوع تا در صورتیكه یكی از منابع ارزی آنها به دلایلی دچار ركود و یا نوسان گردد، درآمدهای سایر بخش ها از شدت اثر آن كاسته و درنتیجه اثرات منفی حاصله را خنثی نمایند. برای مثال كشورهایی مانند تركیه، یونان، پرتقال، اسپانیا، ایتالیا، چین، سنگاپور، تایلند، مالزی، اتریش و پرتغال توانسته اند با متنوع نمودن منابع ارزی خارجی با تأكید بر صنعت جهانگردی، درآمدهای ارزی قابل توجهی را به دست آورند.

برابر آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی در سال 1992 آمریكا 861/53 فرانسه 25، اسپانیا 181/22، اتریش 832/14، هنگ كنگ 037/6، تركیه 639/3، كره جنوبی 272/3، یونان 268/3، مصر 730/2، اندونزی 729/2، فیلیپین 674/1، هند 415/1، مراكش 360/1، تونس 074/1، عربستان سعودی یك میلیارد دلار و اردن 462 میلیون دلار از طریق توریسم درآمد ارزی داشته اند، درحالیكه ایران در همین سال 60 میلیون دلار از این راه عایدات داشته است. در سال 1992 سهم ایران در بازار آسیای جنوبی 95/2 درصد بوده درحالیكه سهم هند 46/69 درصد با مبلغ 415/1 میلیارد دلار بوده است.

با توجه به اینكه ما از لحاظ آثار تاریخی كه در سرتاسر ایران پراكنده و هر یك به دوره های گوناگون تاریخی تعلق دارد و بخوبی پیام تمدن و فرهنگ ما را به بازدیدكنندگان منتقل می كند و همچنین مناظر طبیعی، تنوع آب و هوایی، وجود دریاها و دریاچه ها و غیره بسیار غنی می باشد لذا با استفاده از شیوه های صحیح مدیریت بازاریابی می توان بین نیازهای جهانگردان و امكانات كشور توازن مطلوبی را ایجاد نمود.

با توجه به اینكه كشورهایی كه در جذب جهانگردان خارجی موفق می باشند از تكنیك های بازاریابی بهره برداری می نماید و با استفاده از تحقیقات بازاریابی نیازهای بازارهای هدف خود را بررسی و سپس امكانات لازم را در جهتئ ارضاء این نیازها توسعه می دهند، انتظار می رود كه در آینده تعدا جهانگردان وارد به این كشورها افزایش می یابد. دست اندركاران صنعت جهانگردی كشور ما نیز بایستی با توجه به اهمیت جذب جهانگردان خارجی در توسعه اقتصادی در این زمینه فعالیت تا بتوانند موفق گردند.

1-1-عنوان پایان نامه (طرح مشكل – تعریف مسئله)

با توجه به اینكه عدم استفاده از شیوه مطلوب مدیریت بازاریابی در صنعت جهانگردی ما را از جذب جهانگردان بیشتر محروم نموده است و كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از نظر بالا بودن در آمد سرانه و همچنین تجانس دینی و فرهنگی مشتركات زیادی با ما دارند لذا عنوان پایان نامه به شرح زیر عرضه شده است:

«»

2-1-هدف پژوهش

هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد. به نظر می رسد كه با شناسایی این عوامل برنامه ریزی و اجرا دقیق مدیریت بازاریابی بتوان تا حدود زیادی درآمد ارزی توریسم را افزایش، درآمدهای خارجی را متنوع و كشور را از آسیب پذیری ناشی از نوسانات قیمت نفت حفظ نمود.

فهرست موضوعات:

عنوان

صفحه

فصل اول: كلیات

1-1-عنوان پایان نامه (طرح شكل – تعریف مسئله)

2-1-هدف پژوهش

3-1-فرضیه ها

4-1-اهمیت پژوهش

1-4-1-تهیه ارز خارجی

2-4-1-اشتغال زایی

3-4-1-توسعه اقتصادی

4-4-1-نیاز تحقیقاتی

5-1-قلمرو پژوهش

1-5-1-چهارچوب موضوعی

2-5-1-چارچوب زمانی

3-5-1-چارچوب مكانی

6-1-روش تحقیق

7-1-محدودیتهای تحقیق

8-1-روش های آماری

9-1-تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات مهم تحقیق

تجزیه و تحلیل آماری داده ها و اطلاعات

ادامه مطلب و دریافت فایل

دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر:دانلود پاورپوینت حسابرسی مستمر,پیشینه حسابرسی مستمر,مفهوم حسابرسی مستمر,ماهیت و هدف حسابرسی مستمر,فواید حسابرسی مستمر,معایب حسابرسی مستمر,الزامات حسابرسی مستمر,نحوه کاهش بهای حسابرسی مستمر,مراحل حسابرسی مستمر,شباهت و تفاوت حسابرسی مستمر و حسابرسی سنتی,گزارش حسابرسی مستمر

پاورپوینت بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی (پروژه کارآفرینی):صندلی پلاستیکی,طرح تولید صندلی پلاستیکی,پروژه کارآفرینی,رشته مکانیک خودرو,بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی,دانلود پاورپوینت تولید صندلی,دانلود پروژه پایانی کارآفرینی با موضوع تولید صندلی پلاستیکی,تحقیق درمورد تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی,دانلود مقاله بررسی و تهیه طرح تولید صندلی پلاستیکی

پاورپوینت سیستمهای کسب و کار:دانلود پاورپوینت سیستمهای کسب و کار ,سیستم های کسب و کار سازمان,سیستمهای پردازش مبادلات TPS) ),چرخه پردازش مبادله,سیستمهای همکاران سازمان ( ECS ),سیستمهای کارکردی کسب و کار,اتوماسیون نیروهای فروش,سیستم های تولید و ساخت,سیستمهای حسابداری

پاورپوینت حکمت تزیینات در هنر و معماری اسلامی:دانلود پاورپوینت حکمت تزیینات در هنر و معماری اسلامی,حکمت تزیینات در هنر و معماری اسلامی,پاورپوینت تزیینات در هنر و معماری اسلامی,آشنایی با هنر و معماری اسلامی,تاج محل,عناصر تزییناتی اسلامی,پاورپوینت حکمت تزیینات در هنر و معماری اسلامی

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی:پروژه کارافرینی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی,طرح توجیهی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی,کارآفرینی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی,دانلود پروژه کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی,دانلود کارآفرینی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی,طرح توجیه فنی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی,توجیه اقتصادی کارگاه تولید قطعات صنعتی پلاستیکی

مبانی و پیشینه نظری جرایم سایبری:مبانی و پیشینه نظری جرایم سایبری, پیشینه نظری جرایم سایبری,مبانی نظری جرایم سایبری,مبانی و پیشینه نظری, جرایم سایبری,پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه تحقیق,مبانی نظری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق

جزوه نکات تکمیلی حسابداری مالی:دانلود جزوه نکات تکمیلی حسابداری مالی ,جزوه نکات تکمیلی حسابداری مالی ,دانلود نکات تکمیلی حسابداری مالی ,دانلود جزوه,فروشگاه اینترنتی, کسب درآمد اینترنتی ,همکاری در فروش فایل, سیستم فروشگاه دهی , کارافرینی ,کسب و کار,پروژه,پژوهش,پایان نامه,جزوه,مقاله,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود پایان نامه,دانلود جزوه,دانلود مقاله,دا

بروز، اعتلا و سقوط تمدن ها و فرهنگ ها از دیدگاه اسلام:بروز تمدن ها,اعتلا تمدن ها,سقوط تمدن ها,بروز فرهنگ ها,اعتلا فرهنگ ها,سقوط فرهنگ ها,تمدن ها,فرهنگ ها,دیدگاه اسلام,تحقیق,پژوهش,مقاله,پایان نامه,پروژه,دانلود تحقیق,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود پایان نامه,دانلود پروژه

روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس:روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس ,مقاله روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس ,جزوه روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس ,تحقیق روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس ,روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس ,روش تحقیق رابطه اعتماد به نفس

پاورپوینت ابعاد برنامه درسی پنهان از نظر آهولا:پاورپوینت ابعاد برنامه درسی پنهان از نظر آهولا,دانلود پاورپوینت ابعاد برنامه درسی پنهان از نظر آهولا,پاورپوینت رایگان ابعاد برنامه درسی پنهان از نظر آهولا,دانلود پاورپوینت رایگان ابعاد برنامه درسی پنهان از نظر آهولا,پاورپوینت برنامه درسی پنهان چیست,دانلود پاورپوینت برنامه درسی پنهان چیست,پاورپوینت تعریف برنامه درسی پنهان,دانلود پاورپوینت تع