خرید فایل تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران

نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان تأثیر بازاریابی بر جذب جهانگردان بیشتر از كشورهای جنوب خلیج فارس به ایران آماده دریافت می باشد.
کلمات کلیدی:تأثیر بازاریابی ,جذب جهانگردان,كشورهای جنوب خلیج فارس,ایران,پروژه ,پژوهش,مقاله ,تحقیق,جزوه,دانلود پروژه ,دانلود پژوهش,دانلود مقاله ,دانلود تحقیق,دانلود جزوه

بخش اول: كلیات و بررسی های تاریخی موضوع

فصل اول: كلیات

فصل دوم: سیر تاریخی جهانگردی در ایران

فصل سوم: سیر تاریخی جهانگردی و بازاریابی جهانگردی در جهان

مقدمه:

وابستگی شدید اقتصاد ایران به درآمد حاصل از صادرات نفت موجب گردید تا در طول چهار دهه اخیر تحولات سیاسی اثر بسیار نامطلوبی برروی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی كشور برجای بگذارد اگر تحولات كشورهای جهان سوم را كه وابستگی ارزی به صادرات یك محصول داشته اند را مورد توجه قرار دهیم ملاحظه خواهیم نمود كه این كشورها هر زمان كه اراده كردند تا خط مشی سیاسی مستقلی را دنبال نمایند از طریق كشورهای بزرگ غربی با استفاده از حربه تحریم، دچار مشكلات اقتصادی و سیاسی شدیدی گردیدند بطوریكه در درازمدت قادر به ادامه خط مشی مستقل خود نگردیدند یا از آن منحرف شدند. در طول دهه های 50 و 60 و همچنین سه سال اول دهه 70 هجری شمسی نوسانات شدید قیمت نفت موجب گردید تا برنامه های تدوین شده توسط دست اندركاران مورد تجدیدنظرهای اساسی قرار گرفته و حتی در سال 1372 كه ایران نیز متأسفانه دچار بحران بدهیها گردید و قادر به بازپرداخت دیون خود نشد، علت آن تا حدود زیادی كاهش شدید قیمت نفت و درنتیجه كاهش درآمدهای ارزی حاصل از آن عنوان شده است. به دلایل ذكر شده فوق، امروزه بسیاری از ممالك دنیا سعی می نمایند تا درآمدهای ارزی خود را متنوع تا در صورتیكه یكی از منابع ارزی آنها به دلایلی دچار ركود و یا نوسان گردد، درآمدهای سایر بخش ها از شدت اثر آن كاسته و درنتیجه اثرات منفی حاصله را خنثی نمایند. برای مثال كشورهایی مانند تركیه، یونان، پرتقال، اسپانیا، ایتالیا، چین، سنگاپور، تایلند، مالزی، اتریش و پرتغال توانسته اند با متنوع نمودن منابع ارزی خارجی با تأكید بر صنعت جهانگردی، درآمدهای ارزی قابل توجهی را به دست آورند.

برابر آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی در سال 1992 آمریكا 861/53 فرانسه 25، اسپانیا 181/22، اتریش 832/14، هنگ كنگ 037/6، تركیه 639/3، كره جنوبی 272/3، یونان 268/3، مصر 730/2، اندونزی 729/2، فیلیپین 674/1، هند 415/1، مراكش 360/1، تونس 074/1، عربستان سعودی یك میلیارد دلار و اردن 462 میلیون دلار از طریق توریسم درآمد ارزی داشته اند، درحالیكه ایران در همین سال 60 میلیون دلار از این راه عایدات داشته است. در سال 1992 سهم ایران در بازار آسیای جنوبی 95/2 درصد بوده درحالیكه سهم هند 46/69 درصد با مبلغ 415/1 میلیارد دلار بوده است.

با توجه به اینكه ما از لحاظ آثار تاریخی كه در سرتاسر ایران پراكنده و هر یك به دوره های گوناگون تاریخی تعلق دارد و بخوبی پیام تمدن و فرهنگ ما را به بازدیدكنندگان منتقل می كند و همچنین مناظر طبیعی، تنوع آب و هوایی، وجود دریاها و دریاچه ها و غیره بسیار غنی می باشد لذا با استفاده از شیوه های صحیح مدیریت بازاریابی می توان بین نیازهای جهانگردان و امكانات كشور توازن مطلوبی را ایجاد نمود.

با توجه به اینكه كشورهایی كه در جذب جهانگردان خارجی موفق می باشند از تكنیك های بازاریابی بهره برداری می نماید و با استفاده از تحقیقات بازاریابی نیازهای بازارهای هدف خود را بررسی و سپس امكانات لازم را در جهتئ ارضاء این نیازها توسعه می دهند، انتظار می رود كه در آینده تعدا جهانگردان وارد به این كشورها افزایش می یابد. دست اندركاران صنعت جهانگردی كشور ما نیز بایستی با توجه به اهمیت جذب جهانگردان خارجی در توسعه اقتصادی در این زمینه فعالیت تا بتوانند موفق گردند.

1-1-عنوان پایان نامه (طرح مشكل – تعریف مسئله)

با توجه به اینكه عدم استفاده از شیوه مطلوب مدیریت بازاریابی در صنعت جهانگردی ما را از جذب جهانگردان بیشتر محروم نموده است و كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از نظر بالا بودن در آمد سرانه و همچنین تجانس دینی و فرهنگی مشتركات زیادی با ما دارند لذا عنوان پایان نامه به شرح زیر عرضه شده است:

«»

2-1-هدف پژوهش

هدف این تحقیق شناسایی متغیرهای اصلی مدیریت مطلوب بازاریابی در بازارهای كشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و اثرات آن بر توسعه جهانگردی جهت افزایش درآمدهای ارزی (صادرات نامریی) می باشد. به نظر می رسد كه با شناسایی این عوامل برنامه ریزی و اجرا دقیق مدیریت بازاریابی بتوان تا حدود زیادی درآمد ارزی توریسم را افزایش، درآمدهای خارجی را متنوع و كشور را از آسیب پذیری ناشی از نوسانات قیمت نفت حفظ نمود.

فهرست موضوعات:

عنوان

صفحه

فصل اول: كلیات

1-1-عنوان پایان نامه (طرح شكل – تعریف مسئله)

2-1-هدف پژوهش

3-1-فرضیه ها

4-1-اهمیت پژوهش

1-4-1-تهیه ارز خارجی

2-4-1-اشتغال زایی

3-4-1-توسعه اقتصادی

4-4-1-نیاز تحقیقاتی

5-1-قلمرو پژوهش

1-5-1-چهارچوب موضوعی

2-5-1-چارچوب زمانی

3-5-1-چارچوب مكانی

6-1-روش تحقیق

7-1-محدودیتهای تحقیق

8-1-روش های آماری

9-1-تعاریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات مهم تحقیق

تجزیه و تحلیل آماری داده ها و اطلاعات

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت اجرای خط مشی گذاری:دانلود پاورپوینت اجرای خط مشی گذاری ,اجرای خط مشی دولتی ,نظریه لئونارد وایت در مورد اجرای خط مشی دولتی ,خط مشی عمومی و اجرا ,ارتباط خط مشی و مجریان,خط مشی عمومی,موانع اجرای کامل (اثر بخش) خط مشی های دولتی

بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور:دانلود تحقیق بررسی جایگاه مالکیت معنوی در قوانین و مقررات کشور,ضرورت توجه به حقوق مالکیت فکری,مفهوم حقوق مالکیت فکری(معنوی),نواقص و ابهامات در نظام مالکیت معنوی,سیاستهای گوناگون در زمینه حمایت از حقوق مالکیت معنوی

مقاله تحلیل مقابله ای نگرش فلسفی با رویکرد استراتژیک:مقاله,تحلیل مقابله ای,نگرش فلسفی,رویکرد استراتژیک ,استراتژی,رویکرد,مکاتب,مقاله تحلیل مقابله ای نگرش فلسفی با رویکرد استراتژیک,تحلیل مقابله ای نگرش فلسفی با رویکرد استراتژیک,تکنیک,پروژه,تحقیق,مقاله,پژوهش,پایان نامه,دانلود پروژه,دانلود تحقیق,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود پایان نامه

دیوان عدالت اداری:دیوان,عدالت ,اداری,دیوان عدالت,دیوان عدالت اداری,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلودتحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت و ابراز وجود با احساس تنهایی: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت و ابراز وجود با احساس تنهایی, مبانی نظری و پیشینه تحقیق, تعهد هویت, ابراز وجود , احساس تنهایی, مبانی نظری, پیشینه تحقیق, تعهد, هویت, ابراز وجود با احساس تنهایی

پروتکل آموزش مادران کودکان دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی:پروتکل آموزش مادران کودکان دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی,پروتکل, آموزش مادران کودکان دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی

سیاهه استرس هری:سیاهه استرس هری,سیاهه, استرس, هری

پاورپوینت تحلیل بتن شفاف:پاورپوینت تحلیل بتن شفاف,بتن شفاف,تحقیق بتن شفاف,پروژه بتن شفاف,مقاله بتن شفاف,لیتراکن بتن انتقال دهنده نور,تأثيرات سازه ای ,ویژگی‌های بتن شفاف,پوشش کف,طراحی داخلی,مسلح کردن بلوک بتنی عبور دهنده نور,

پیشینه و مبانی نظری آمیخته بازاریابی:پیشینه ومبانی نظری آمیخته بازاریابی

پاورپوینت سیمان پرتلند پوزولانی:سیمان پرتلند پوزولانی ,پاورپوینت سیمان پرتلند پوزولانی ,دانلود پاورپوینت سیمان پرتلند پوزولانی,پوزولان ها,پاورپوینت پوزولان ها,دانلود پاورپوینت پوزولان ها ,مهندسی عمران,ساختمان,سازه,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاورپوینت مهندسی عمران,پاورپوینت ساختمان,پاورپوینت سازه,دانلود پاورپوینت مهندسی ساختمان,دانلود پاورپوینت مهندسی عمران,دانلود پا