دریافت: پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان

این فایل درباره ی پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:پاورپوینت نظریه شخصیتی سالیوان,پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان,دانلود پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان,دانلود نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان,نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان,روانشناسی شخصیت,پاورپوینت روانشناسی شخصیت,دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت,نظریه های شخصیت ,دانلود نظریه های شخصیت,دانلود پاورپوینت نظریه

شامل 40 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

زندگینامه:

هاری استک سالیوان در 21 فوریه، سال1892، در شهر کشاورزی خورویچ، ایالات نیویورک به دینا آمد (Britanica 2004) مادر او الااستک سالیوان، زمانی که با تیموتی سالیوان ازدواج کرد، 32 ساله بود و هنگامی که سالیوان به دنیا آمد 39 سال داشت و چون سالیوان تنهافرزند او محسوب می شد او را لوس و ناز پروده با آورد.

پدر سالیوان، تیموتی سالیوان، مردی خجالتی، گوشه گیرو کم حرف بود که هرگز نتوانست رابطه صمیمانه بافرزندش برقرار کند. سالیوان جوان همواره حضور دو مادر را احساس می کرد. یک بار به هنگام غیبت یک ساله مادرش، مجبور بود تحت سرپرستی مادر بزرگ ایرلندی خود قرار بگیرد. و بعد ها هم خاله بی شوهرش در تربیت او به همراه مادرش مداخله می کرد.

سالیوان در دوران کودکی خود همبازیها ودوستان همسنی نداشت. البته تعدادی دوست خیالی برای خود تصور می کرد. او بعد از شروع سن مدرسه همواره خود را یک غریبه کاتولیکی، در جامعه پروتستانی تلقی می کرد و از این وضعیت رنج می برد. لهجه ایرلندی او باعث می شد که چندان مورد توجه همکلاسیهای خود قرار نگیرد.

زمانی که سالیوان 5/8 ساله بود با پسر 13 ساله ای آشنا شد که تأثیر بسیاری در زندگی او ایجاد کرد این دوپسر با اینکه از لحاظ سنی باهم تفاوت داشتند اما به دلیل داشتن شباهتهای بسیار یکدیگر، به طرف هم جذب شدند، آنها از لجاظ اجتماعی، عقب مانده، اما از لحاظ عقلانی پیشرفته بودند.

هر دو هم بعد ها روانپزشک شدند و هرگز ازدواج نکردند. بعضی معتقدند بین آنها روابط جنسی وجود داشت و البته بعضی ها هم این روابط را منکر می شوند در هر حال این دوستی در زندگی سالیوان بسیار تأثیر گذاشت و او برای اولین بار در دوره پیش نوجوانی توانایی برقراری صمیمیت را تجربه نمود. سالیوان هرگز به کشاورزی علاقه مند نبود و همواره از انجام کار در مزرعه طفره می رفت. او بعد از فارغ التحصیل شدن ازدبیرستان، در سن شانزده سالگی وارد دانشگاه کرنل شد. با این حال پس از یک سال از این دانشگاه محروم شد و بعد سه سال از صفحه روزگار محو شد پری (1982) اظهار داشت که امکان دراد او در این زمان به اختلال اسکیزوفرنی مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده باشد. اما در این مورد تردیدهای زیادی وجود دارد.

در سال 1911 سالیوان به کالج پزشکی شیکاگو وارد شد و تحصیلات پزشکی خود را در سال 1915 تمام کرد. سالیوان در سال 1921، به بیمارستان الیزابت در واشینگتن دی. سی. رفت و در آنجا فرصت کار کردن با تعداد زیادی بیمار اسکیزوفرنیک را پیدا کرد. او از این زمان به بعد تحقیقات بسیاری در زمینه اسکیزوفرنی انجام داد از جمله این که در یافت گفتار بیماران اسکیزوفرنی وسیله ای برای مقابله کردن با اضطرابی است که از محیط های اجتماعی و میان فردی ناشی می شود

او پس از مدتی و با یک نارضایتی از بیمارستانی که در آن کار می کرد به نیویورک سیتی نقل مکان کرد. او در نیویورک با چند تن از روان پزشکان و دانشمندان اجتماعی با پیشینه اروپایی آشناشد. از جمله این افراد، کارن هورنای، اریک فروم که همراه با سالیوان، کلارا تامسون و چند تن دیگر گروه زودیاک را تشکیل دادند. این سازمان، سازمانی غیر رسمی بود که اعضای آن به طور منظم گرد هم جمع می شدند تا در باره دیدگاههای جدید در زمینه روانپزشکی و علوم اجتماعی مربوط، با یکدیگر بحث کنند با وجود اینکه روش درمان سالیوان تحت تأثیر فروید قرار داشت، نظریه میان فردی او نه روان کاوی و نه نوفرودیدی بود.

سالیوان در سال 1949 در اجلاس فدراسیون جهانی سلامت روان در آمستردام شرکت کرد. او در 14 ژانویه 1949 چند هفته به (57) پنجاه و هفتمین سالگرد تولدش، هنگام مراجعت به وطن در اتاق هتل پاریس در اثر خونریزی مغزی در گذشت او در آن زمان واقعاً تنها بود. سالیوان از مسایل جنسی خود ناراحت بود و همواره نسبت به ازدواج احساس مرددی داشت

نکته آخر: سالیوان نسبت به همنوع خود بسیار علاقه مند بود واز ناراحتی و دردمندی بیماران خود رنج می برد. و این کیفیت در روش درمانی او کاملاً منعکس شده است. نظریه سالیوان به نامی معروف است که می توان در فارسی از آن به نظریه روانپزشکی تأثیر متقابل اشخاص نام برد. او در این نظریه خود ضمن بیان معنای شخصیت و مراحل مختلف آن درباره مفاهیم مختلفی از جمله تنیدگی، دلواپسی، خود، خویشتن سخن می گوید.

مقدمه نظریه

شخصیت هنگامی ظهور می کند که آدمی در ارتباط با فرد یا افراد دیگر، از خود رفتاری نشان می دهد. سالیوان نظریه های مبتنی بر غریزه را قبول ندارد، ولی منکر اهمیت وراثت نیست. سالیوان تجارب اجتماعی را حتی در اعمال فیزیولوژیک موثر می داند.

سالیوان نیز، مانند فروید و یونگ شخصیت را به صورت یک سیستم انرژی در نظر داشت. تغییر شکل انرژی، تنش ها را به رفتارهای آشکار یا ناآشکار تبدیل می کنند و هدف آن ها ارضا کردن نیازها و کاهش دادن اضطراب است. تنش احتمال عمل کردن است که امکان دارد در آگاهی تجربه شود یا نشود.

تنیدگی و دلواپسی ( تنش ها)

تنیدگی ناشی از دو منبع است : نیازهای بدنی و نا ایمنی اجتماعی ( اضطراب). نیازها معمولا به اعمال ثمر بخش منجر می شوند، در حالی که اضطراب به رفتار های بی ثمر یا آشفته می انجامد.

۱:نیازهای بدنی بر دو گونه اند: یا عمومی هستند یا خصوص.

۲: نا ایمنی اجتماعی ایجاد دلواپسی می کند.

و ...

فهرست مطالب

زندگینامه
مقدمه نظریه
تنیدگی و دلواپسی ( تنش ها)
نیازها
اضطراب
پویش ها
بدخواهی
صمیمیت
شهوت
سیستم خود
فعالیت های شخصیت
شخصیت بخشی
مادر بد، مادر خوب
شخصیت بخشی های من
شخصیت بخشی های خیالی
سطوح شناخت
مراحل رشد شخصیت
اختلالهای روانی
روان درمانی
تصور سالیمان از ماهیت انسان
پایان

عنوان : نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان

فرمت : پاورپوینت

حجم : 892 کیلوبایت

تعداد صفحات : 40

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

ادامه مطلب و دریافت فایل

مقاله درمورد جایگاه روانكاوی در تاریخ روان شناسی:جایگاه روانكاوی در تاریخ روان شناسی,روان تحلیل گری,روانکاوی,اهمیت روانکاوی,کاربرد روان کاوی,روانکاوی چیست,تعریف روانکاوی,روان شناسی رفتارگرایی,اهمیت مطالعه روانکاوی,دانلود,دانلود مقاله,دانلود پایان نامه,دانلود تحقیق

مقیاس ابعاد جهت گیری مذهبی:مقیاس ابعاد جهت گیری مذهبی,مقیاس ,ابعاد, جهت گیری مذهبی

مبانی و پیشینه نظری سرمایه فکری:مبانی نظری سرمایه فکری,مبانی و پیشینه نظری سرمایه فکری,پیشینه نظری سرمایه فکری,سرمایه فکری

پاورپوینت آب در معماری منظر:دانلود پاورپوینت آب در معماری منظر,آب در معماری منظر,پاورپوینت آب در معماری,حضور آب در محیط,آب در باغ ایرانی,پاورپوینت آب در معماری منظر,باغ فین کاشان,پارک ملت,پارک ساعی,پارک ایل گلی ,پاورپوینت بررسی آب در معماری منظر

پاورپوینت آسانسور های بدون اتاق موتورخانه:آسانسور های بدون اتاق موتورخانه,پاورپوینت آسانسور های بدون اتاق موتورخانه,دانلود پاورپوینت آسانسور های بدون اتاق موتورخانه,مهندسی عمران,ساختمان,سازه,پاورپوینت مهندسی ساختمان,پاورپوینت مهندسی عمران,پاورپوینت ساختمان,پاورپوینت سازه,دانلود پاورپوینت مهندسی ساختمان,دانلود پاورپوینت مهندسی عمران,دانلود پاورپوینت ساختمان,دانلود پاورپوینت سا

پاورپوینت معرفی شغل چشم پزشک:پاورپوینت در مورد شغل چشم پزشک,پاورپوینت در رابطه با شغل چشم پزشک,پاورپوینت با عنوان شغل چشم پزشک,پاورپوینت با موضوع شغل چشم پزشک,معرفی شغل چشم پزشک,وظایف چشم پزشک,مهارت و دانش مورد نیاز چشم پزشک,تحصیلات لازم و ورود به شغل چشم پزشکی,فرصت های شغلی و بازارکار چشم پزشک,میزان درآمد چشم پزشک,شخصیت های مناسب چشم پزشک,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل:مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل

پاورپوینت مکانیسم دفاعی چیست:پاورپوینت مکانیسم دفاعی چیست,دانلود پاورپوینت مکانیسم دفاعی چیست,دانلود مکانیسم دفاعی چیست,مکانیسم دفاعی چیست,تحقیق مکانیسم دفاعی چیست,دانلود تحقیق مکانیسم دفاعی چیست,پروژه مکانیسم دفاعی چیست,دانلود پروژه مکانیسم دفاعی چیست,روانشناسی,دانلود پاورپوینت,دانلود روانشناسی,دانلود پاورپوینت روانشناسی

تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی:کتاب اجتماعی سوم ابتدایی,روش ویلیام رومی

تسبیت در جنایت:پایان نامه تسبیت در جنایت, تسبیت در جنایت,پایان نامه تسبیت,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق