دریافت فایل: مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی با ترجیح سبک های تدریس و نگرش شغلی

مشخصات فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی با ترجیح سبک های تدریس و نگرش شغلی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی با ترجیح سبک های تدریس و نگرش شغلی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ,هوش اخلاقی با ترجیح سبک های تدریس و نگرش شغلی,مبانی نظری , پیشینه تحقیق ,هوش اخلاقی , ترجیح سبک های تدریس , نگرش شغلی

عنوان:

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

هوش اخلاقی به عنوان توانایی کاربرد اصول اخلاق جهانی در اخلاقیات، اهداف و مراودات یک فرد از روی قاعده است (لنیک و کیل، 2005). یک برداشت از این تعریف، آن است که اخلاقیات به عنوان اولویت است، یعنی بدان معنا که افراد دارای تمایل ذاتی برای فعالیت با درستی، مسئولیت، دلسوزی و بخشندگی دارند. هوش اخلاقی اعتقاد عمیق فرد و ارزش‌های اوست که تمامی افکار و فعالیت‌ها را هدایت می‌کند و فرایند تصمیم‌گیری اخلاقی مشروط به عوامل دموگرافیکی چون جنسیت، نژاد، ملیت یا فعالیت مذهبی نیست. (فورد وریچاردسون، 1994؛ مارتین، رااو و اسلون ، 2008).

هوش: رفتار حل مسألۀ سازگارانه­اي است که در راستاي تسهيل اهداف کاربردي و رشد سازگارانه جهت­گیری شده است. رفتار سازگارانه، شباهت اهداف متعددی را که باعث تعارض درونی می­شوند، کاهش می­دهد. این مفهوم هوش، مبتنی بر گزاره­اي است که فرایند حرکت به سوی اهداف، انجام راهبردهایی را برای غلبه بر موانع و حل مسأله ضروری می­سازد. (ایمونز، 1999؛ استرنبرگ[1]، 1997؛ به نقل از: نازل، 2004)

گاردنر[2] هوش را مجموعه توانایی­هایی می­داند که برای حل مسأله و ایجاد محصولات جدیدی که در یک فرهنگ ارزشمند تلقی می­شوند، به کار می­رود. از نظر وی انواع

نه­گانه هوش عبارتند از: هوش زبانی، موسیقیایی، منطقی ـ ریاضی، فضایی، بدنی ـ حرکتی، هوش­های فردي (که شامل هوش درون­فردی و بین­فردی مي­شود)، هوش طبیعتی و هوش وجودی که شامل ظرفیت مطرح کردن سؤالات وجودی است. (آمرام، 2005)

مفهوم تحلیلی غرب[3] از هوش، بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطلاعات

می­شود؛ در حالی که رویکرد ترکیبی شرق[4] نسبت به هوش، مؤلفه­های گوناگون عملکرد و تجربه انسان، از جمله شناخت، شهود و هیجان را در یک ارتباط کامل[5] (یکپارچه) دربرمی­گیرد. (نازل، 2004: 42)در مجموع، هوش عموماً باعث سازگاری فرد با محیط می­شود و روش­های مقابله با مسائل و مشکلات را در اختیار او قرار می­دهد. همچنین توانایی شناخت مسأله، ارائه راه­حل پیشنهادی برای مسائل مختلف زندگی و کشف روش­های کارآمد حل مسائل از ویژگی­های افراد باهوش است.

یکی از مسائل مهم نظام های آموزشی در سرتاسر جهان، مساله روش تدریس است. از دیرباز در تمدن و فرهنگ های متفاوت، از هنگامی که تربیت نسل جدید مطرح بوده است، مساله انتخاب روش تدریس نیز وجود داشته است و هر یک از استادان و معلمان بر اساس بینش و نگرش خویش عمل می کردند؛ اما امروزه با پیشرفت جوامع از یک سو و شناخت علمی و عملی رفتار انسان از سوی دیگر، اصول و روش های تدریس نیز دگرگون شده است.

در ارتباط با تدریس، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. آنان که تدریس را به عنوان محصول علم در نظر دارند، بر نقش رهبری معلم در جریان آموزش تاکیده ورزیده، او را مسئول تصریح هدف ها، تلقین دانش و تصحیح فعالیت های شاگردان می شمارند. آنان که تدریس را به عنوان فرایند علم محسوب می کنند، بر نقش مشورتی معلم در جریان آموزش اصرار دارند، و آموزش را جریانی از تشریک مساعی شاگردان و معلم، تفهیم مطالب و ترغیب به کاوش و حل مساله قلمداد می کنند. امروزه به عقیده بیش تر متخصصان، تدریس، ناظر به تعامل دو قطب سیالی (معلم و شاگرد) است، که معطوف به یادگیری یک یا چند شاگرد است. بر این اساس در تدریس همواره «حداقل» دو نفر حضور دارند؛ و ارتباط بین این دو دارای چهار سطح (ایجاد، استمرار، اثربخش ساختن و اتمام یا ارزش یابی) است. هر یک از دو عنصر تدریس، در عمل سهمی بر عهده دارند، که با افزایش سهم یکی از آن ها، سهم دیگری کمتر می شود. بر این اساس می توان نقش مربوط به معلم را برای توصیف وضعیت به کار گرفت؛ و از دوشکل آن با عناوین «معلم به عنوان مدیر (رهبر)» و «معلم به عنوان مشاور» سخن به میان آورد. (موسی­پور، 1377).

نگرش شغلی و عوامل موثر در ایجاد رضایت و رغبت شغلی موضوع مهمی در هر سازمان می باشد . در این مورد کوششهای منطقی از دهه های 1930 میلادی آغاز شده و همچنان ادامه دارد . امروزه ، رضایت شغلی مرکز توجه محققان رفتار سازمانی قرار گرفته و به عنوان یکی از مفاهیم عمده در پژوهش سازمانی بشمار می رود (استوار و امیرزاده، 1387).

نگرش و رضایت شغلی ماحصل تاثیر و تاثر زیادی نظیر نیازها ، علایق ، انگیزه ها و نگرشها و شخصیت افراد از یک طرف ومختصات شغلی نظیر ، اقلیم سازمانی،محیط کاری ومدیریت می باشد. در رابطه با رضایت شغلی مکتب تفکر هرزنبرگ ، به خودکار به عنوان یک وسیله برای انگیزش افراد ، اعتبار بسیار می دهد . اگر اهمیت انگیزش درونی را بپذیریم، باید به اساس طراحی مشاغل وسیاستهای مدیریتی سازمان دقیقا توجه کنیم تا به طریقی کارکنان تا حد امکان نیازهایشان بر آورده شود. حتی اگر مارابطه بین کار وانگیزش را نپذیریم ، چنین روشهایی می تواند کیفیت زندگی کاری را بهتر کند .

1. Sternberg R

2. Gardner H.

3. Western analytic concept

4. Eastern synthetic aproach

5. Integrative relation

فهرست مطالب

هوش اخلاقی

مفهوم سبکهای تدریس

اهمیت سبک تدریس

دیدگاه ها در مورد ترجیح سبک تدریس

نگرش شغلی

اهمیت نگرش

ویژگیهای نگرش

رضایت درونی

نظریه های مختلف در مورد نگرش(رضایت)شغلی

عوامل تاثیر گذار بر نگرش شغلی

مطالعات داخلی و خارجی

مطالعات داخلی

مطالعات خارجی

منابع

ادامه مطلب و دریافت فایل

بررسی تطبیقی حقوق و آزادیهای فردی در نظام حقوق اساسی ایران و فرانسه:كلیاتی درباره حقوق و آزادی فردی,تعریف حقوق فردی,انواع حقوق فردی,بحث تطبیقی در آزادی فردی,تعریف آزادی فردی,انواع آزادی عملكرد فردی,حق حیات,آزادی و مصونیت مسكن,تعرض ناپذیری مكاتبات,آزادی رفت وآمد,آزادی اندیشه,آزادی گردهمایی,بررسی قانون اساسی فرانسه در باب حقوق وآزادیهای فردی,اعلامیه ها وقوانین اساسی مطروحه از جمهوری اول تا سوم فرانسه,ا

پاورپوینت نور در معماری:پاورپوینت نور در معماری,دانلود پاورپوینت نور در معماری,نور در معماری ,معماری,نور,دانلود پروژه پاورپوینت نور در معماری,دانلود پروژه نور در معماری

دانلود پروژه فرانك اون گهری:زندگی نامه گهری,جوایز گهری,نظرات دیگران درباره گهری,معماری گهری,سبک معماری گهری,نمونه کارهای گهری,سخنان گهری,پروژه,پایان نامه,پژوهش,مقاله,فرانك اون گهری,پروژه فرانك اون گهری,پایان نامه فرانك اون گهری,پژوهش فرانك اون گهری,مقاله فرانك اون گهری,دانلود پروژه,دانلود پایان نامه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله

مقایسه احساس تنهایی و افسردگی در بین کاربران عادی و پرخطر اینترنت:مقایسه احساس تنهایی و افسردگی در بین کاربران عادی و پرخطر اینترنت,احساس تنهایی و افسردگی در بین کاربران عادی و پرخطر اینترنت,احساس تنهایی و افسردگی,کاربران عادی و پرخطر اینترنت, اینترنت,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق

پاورپوینت انگور:پاورپوینت انگور ,دانلود پاورپوینت انگور ,بررسی انگور ,تحقیق انگور ,مفاله انگور ,کاشت انگور,راه و روش کاشت انگور,انواع انگور,چگونگی زمین انگور,تاریخچه انگور,انگور و آفرینش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک:مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک ,مبانی نظری پایان نامه کتاب الکترونیک ,مبانی و پیشینه نظری کتاب الکترونیک ,فصل دوم پایان نامه کتاب الکترونیک ,مبانی نظری کتاب الکترونیک ,مبانی نظری و پیشینه پژوهش کتاب الکترونیک ,دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش کتاب الکترونیک ,کتاب الکترونیک

پاورپوینت پیشگیری و کنترل دیابت:پیشگیری و کنترل دیابت,پیشگیری دیابت,بررسسی و کنترل دیابت,پاورپوینت پیشگیری دیابت,دانلود پاورپوینت پیشگیری و کنترل دیابت,پاورپوینت دیابت,بررسی دیابت,دانلود پاورپوینت بررسی دیابت,تحقیق درمورد دیابت,شیوع دیابت,مرگ و میر ناشی از دیابت,عوامل ابتلا به دیابت,عوارض دیابت,انواع دیابت,هزینه های دیابت,دانلود مقاله پیشگیری و کنترل دیابت

پاورپوینت بیماری اسکیزوفرنی:اسکیزوفرنی, بیماری اسکیزوفرنی,پاورپوینت بیماری اسکیزوفرنی ,دانلود پاورپوینت بیماری اسکیزوفرنی ,درمان اسکیزوفرنی,علائم اسکیزوفرنی,پزشکی,پاورپوینت پزشکی,دانلود پاورپوینت پزشکی

پاورپوینت چشم انداز سازی در معماری:دانلود پاورپوینت چشم اندازسازی,پاورپوینت چشم انداز سازی در معماری,چشم انداز سازی در طراحی شهری,پاورپوینت چشم انداز سازی در معماری,پاورپوینت پروژه معماری,چشم انداز,شهرسازی,پاورپوینت چشم انداز در معماری,پاورپوینت چشم انداز

پاورپوینت اوراق مشتقه (اختیار معامله، قراردادها و پیمان‏های آتی):دانلود پاورپوینت اوراق مشتقه (اختیار معامله ، قراردادها و پیمان‏های آتی),مفهوم اختیارها ,اختیار خرید ,اختیار فروش ,اختیار معامله اروپایی ,اختیار معامله آمریکایی,آربیتراژ کنندگان,اختیار معامله سهام,قیمت گذاری اختیار ها با استفاده از الگوی بلكشولز,قیمت‌گذاری قرارداد آتی خاص ,رابطه بین قرارداد کالا و ارزش قرارداد آتی,رابطه بین قرارداد