دریافت فایل: پروتکل درمانی مدیریت خشم

مشخصات فایل مورد نظر در مورد پروتکل درمانی مدیریت خشم آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:پروتکل درمانی مدیریت خشم, پروتکل, درمانی مدیریت خشم


تعداد جلسات آموزشی: 12 جلسه

تعداد صفحه (B lotus 14): 17 صفحه

نوع فایل: word

توضیحات:

جلسه اول:

در جلسه اول، اهداف و بررسی اجمالی، قوانین گروه، چارچوnب مفهومی و منطق درمان مدیریت خشم ارائه می شود. بیشتر زمان این جلسه صرف ارائه اطلاعات مفهومی و بررسی این موضوع می شود که آیا اعضای گروه متوجه این اطلاعات شده اند یا خیر. سپس رهبر گروه به اعضای گروه تمرینات مقدماتی می دهد و به معرفی سنجش خشم می پردازد.

اهداف و بررسی اجمالی:

هدف گروه مدیریت خشم شامل این موارد می باشد:

یادگیری مدیریت خشم، متوقف نمودن خشونت یا تهدید به خشونت، ایجاد خودکنترلی بر روی افکار و اعمال و تأیید یا بازخورد گرفتن از دیگران قوانین گروه : امنیت گروه - نباید هیچ گونه تهدید یا خشونتی به سمت درمانگر و سایر اعضای گروه صورت گیرد؛رازداری - اعضای گروه نباید آنچه را که در طی جلسات گروهی مطرح می شود، خارج از جلسه تعریف کنند. با این وجود استثنائاتی برای رازدری وجود دارد که به تفصیل باز می شود؛ تکلیف منزل- هر هفته تکالیف مختصری به اعضای گروه داده می شود.

تکالیف منزل فرصتی را برای تثبیت و ارتقای مهارت های مدیریت خشم را فراهم می آورد؛ غیبت بیش از حد- اعضا باید عدم حضور خود را به رهبر گروه اطلاع دهند و این غیبت حداکثر می تواند 3 جلسه از 12 باشد؛ وقفه- رهبر گروه حق درخواست وقفه را دارد. اگر خشم یکی از اعضا به حد غیرقابل کنترلی رسید، از فرد خواسته می شود صحبت درباره آن موضوع را متوقف کند. و اگر خشم در حدی بود که فرد نمی تواند سر جایش بنشیند از او خواسته میشود 5 تا 10 دقیقه گروه را ترک کند.

مسئله خشم: برخی تعاریف عملیاتی؛ به معنای عام خشم احساس یا هیجانی است که دامنه آن از ناراحتی کم تا غضب شدید ادامه دارد. خشم پاسخ طبیعی به موقعیت هایی است که ما آن را تهدید کننده تلقی می کنیم، تهدیدی برای نزدیکانمان ایجاد می شود و یا در رسیدن به اهدافمان ناکام می شویم. زمانی که خشمگین می شویم، صبر خود را از دست می دهیم و به صورت تکانشی ، پرخاشگرانه و با خشونت رفتار می کنیم. مردم اغلب خشم و پرخاشگری و خصومت را با هم اشتباه می کنند، پرخاشگری رفتاری است که هدفش آسیب رساندن به فرد دیگری است(کلامی، فیزیکی یا تهدید)، در حالی که خشم یک هیجان است و لزوما موجب پرخاشگری نمی شود.خصومت به مجموعه پیچیده ای از نگرش ها و قضاوت ها اشاره دارد که رفتارهای پرخاشگرانه را برمی انگیزاند، در حالی که خشم یک هیجان و پرخاشگری یک رفتار است، خصومت نگرشی است که موجب تنفر و ارزیابی منفی از دیگران می شود. چه زمانی خشم به عنوان یک مشکل تلقی می شود؟ خشم هنگامی که در حد شدید، با فراوانی بالا و به شیوه ای نامناسب ابراز شود به عنوان یک مشکل تلقی می شود.

ادامه مطلب و دریافت فایل

نقد و تحلیل آراء با موضوع مشارکت در سرقت و آدم ربایی:نقد و تحلیل آرا,آدم ربایی,مقاله,تحقیق,پروژه,پایان نامه,نقد و تحلیل آراء با موضوع مشارکت در سرقت و آدم ربایی,مقاله نقد و تحلیل آراء با موضوع مشارکت در سرقت و آدم ربایی,تحقیق نقد و تحلیل آراء با موضوع مشارکت در سرقت و آدم ربایی,پروژه نقد و تحلیل آراء با موضوع مشارکت در سرقت و آدم ربایی,پایان نامه نقد و تحلیل آراء با موضوع مشارکت در سرقت و

پروژه بررسی تاریخچه و نحوه شكل گیری و تحولات بانک مرکزی ایران –:پروژه حسابداری بانک مرکزی، تاریخچه و نحوه شكل گیری و تحولات بانک مرکزی، تحولات بانک مرکزی ایران، دانلود پروژه بانک مرکزی، شكل گیری و تحولات بانک مرکزی، شكل گیری و تحولات بانک مرکزی ایران,مقاله ی بانک مرکزی wordبررسی تاریخچه شکل گیری مدیریت آموزشی در ایران

پاورپوینت طراحی و ساخت سردر دانشگاه علم و صنعت ایران:دانلود پاورپوینت طراحی و ساخت سردر دانشگاه علم و صنعت ,طراحی سردر دانشگاه,پاورپوینت طراحی و ساخت سر در دانشگاه با بتن خود متراکم,پاورپوینت عمرانی,بتن خود متراکم,طراحی و ساخت سردر دانشگاه,پاورپوینت سردر دانشگاه علم و صنعت,پاورپوینت سردر دانشگاه

مبانی نظری حاكمیت شركتی و ساختار مالکیت:دانلود مبانی نظری حاكمیت شركتی و ساختار مالکیت,مبانی نظری,دانلود مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود پیشینه تحقیق

پیشینه و مبانی نظری آموزش هوش هیجانی در حسابداری:پیشینه و مبانی نظری آموزش حسابداری و هوش هیجانی,مبانی نظری آموزش حسابداری و هوش هیجانی,پیشینه نظری آموزش حسابداری و هوش هیجانی,پیشینه و مبانی نظری, آموزش حسابداری, هوش هیجانی,هوش هیجانی در حسابداری,پیشینه تحقیق و مبانی نظری,پیشینه تحقیق,مبانی نظری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق

پاورپوینت سیستم های حسابداری فروش:دانلود پاورپوینت سیستم های حسابداری فروش ,ورودی ها و خروجی های سیستم حسابداری فروش ,ساختار کلی سیستم حسابداری فروش در سطح صفر ,ساختار سیستمی حسابداری فروش ,ساختار نظام حسابداری فروش برحسب نظام های فرعی,شرح عملیات کنترل حساب مشتریان قبل از خروج

پروژه کارآفرینی احداث کارخانه یخ:پروژه کارافرینی احداث کارخانه یخ,طرح توجیهی احداث کارخانه یخ,کارآفرینی احداث کارخانه یخ,دانلود پروژه احداث کارخانه یخ,دانلود کارآفرینی احداث کارخانه یخ,طرح توجیه فنی احداث کارخانه یخ,توجیه اقتصادی احداث کارخانه یخ

پیشینه ومبانی نظری تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان:پیشینه ومبانی نظری تحقیق ارزشیابی عملکرد کارکنان

مبانی نظری استرس تحصیلی دانش آموزان:دانلود مبانی نظری استرس تحصیلی دانش آموزان,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق

پاورپوینت خانواده گل شب بو:پاورپوینت خانواده گل شب بو ,مقاله پاورپوینت خانواده گل شب بو ,پروژه پاورپوینت خانواده گل شب بو ,تحقیق پاورپوینت خانواده گل شب بو ,جزوه پاورپوینت خانواده گل شب بو ,پاورپوینت خانواده گل شب بو ,پاورپوینت خانواده گل شب بو